Annons

Ögonmussla Panasonic

Produkter
(logga in för att koppla)

Ola Rockberg

Aktiv medlem
Letar efter en billig ögonmussla (sökare) till Pananasonic GF1. Inte originalvarianten som kostar över 2000 :-. Det finns billigare vet jag för ett par hundringar som är enkla glasbitar ... var finns de att köpa måntro?
 

Luo

Aktiv medlem
Letar efter en billig ögonmussla (sökare) till Pananasonic GF1. Inte originalvarianten som kostar över 2000 :-. Det finns billigare vet jag för ett par hundringar som är enkla glasbitar ... var finns de att köpa måntro?
Jag har idag hamtat och provat Helios Multifinder, lank nedan. (35, 85 och 135mm brigtlines). Den kanns mycket bra sa har initialt. Dock ar "brightlines" inte riktigt likaa tydliga som pa en del dyrare "viewfinders" som jag har sett.

Teckningen av 35 mm brightline stammer hyfsat med kamerans utsnitt (jag har jamfort med kameran i lage 4:3, skall kolla 3:2 senare). En intressant sak ar att pa ett avstand av nagon meter sa funkar "brightlines" for 135 mm som ett mycket bra riktmarke for var den centrerade fokus punkten ligger.

Kostade mig 38.20 GBP inklusive frakt.

http://cgi.ebay.com/Helios-Viewfinder-Leica-FED-Sigma-DP2-Canon-G9-LX3-NEW-/140496669815?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20b6410c77
 
ANNONS