Annons

Reglagen i Lightroom visar inga färger

Produkter
(logga in för att koppla)

axeljansson

Medlem
Sedan en tid tillbaka har mina reglage i Lightroom 4 inte visat några färger. T.ex. visar inte reglaget "Temperatur" och "Färgton" några färger. Dock fungerar reglagen precis som vanligt. Problemet är alltså endast estetiskt men ack så frustrerande.

Någon som har någon idé om hur jag får det att bli som vanligt?

Den första bilden visar hur det ska se ut och den andra är hur mina reglage ser ut. Hoppas det förtydligar mitt problem.
 

Bilagor

AFJ

Aktiv medlem
Vad har du för operativsystem?

Kan det vara så att du har bytt "tema" i Windows och att det har givit den här effekten?

Jag hittar i alla fall ingen inställning inne i Lightroom som skulle kunna förklara varför det ser ut som det gör.
 

axeljansson

Medlem
Kan nog ha med Maverick att göra. Sedan jag uppdaterade till Maverick ser det likadant ut hos mig.
Googlade lite på det och det verkar som du har helt rätt. Lösningen som föreslogs på diverse forum är att uppgradera till Lightroom 5.2. Känns dock inte som ett alternativ för mig. Hoppas att det löser sig i och med nästa uppdatering av Mavericks. Dock känns det föga troligt :/

Edit:
Känns väldigt surt att behöva köpa en ny version enbart på grund av den här buggen.
 

axeljansson

Medlem
Version 5 innehåller väl ett par godbitar som ändå kan göra det värt att uppgradera och jag tycker priset för Lightroom känns ganska rimligt.
Det ”räcker” med en uppgradering á 664kr. Det är lagningspenseln och radiellt filter värda!
I och med att det verkar vara den enda lösningen på problemet så antar jag att det får bli så. Tack i alla fall för svaren! Får hoppas på att version 5 är värd uppgraderingen.
 
ANNONS