Annons

Snedvridet äppelmos

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Falumas

Aktiv medlem
Apple

Apples egen tjänst av fotoböcker fungerar bara för Macanvändare, så de av er som kör Windows kan hoppa vidare till nästa fotobok.

Fujidirekt.se
fujidirekt har valt att bara erbjuda program för Windows, så Macanvändare göre sig icke besvär.

Så långt är allt frid och fröjd, men på Fujidirekt som bara stödjer Windows fortsätter det på följande vis.

"Vi har svårt att förstå hur tillverkare år 2009 kan välja att endast ha stöd för ett operativsystem. Vi förespråkar webbtjänster som är öppna för alla plattformar och olika webbläsare."

När det gäller apples som vanligt helt låsta lösning till deras egna plattform så gör det inte så mycket och apples lösning som bara fungerar hos 7.7% av alla datoranvändare vinner testet.

Annars var det trevlig läsning när jag till sist kom över en tidning, fotosidan vägrar att låta oss utländningar prenumerera på tidningen.

/Karl
 

skogsbaronen

Aktiv medlem
Apple vann pga av resultatet blev bäst. Inget konstigt tycker jag.

Att börja blanda in tillgänglighet är som att blanda in priset i produkttestet. Det säger inget om hur bra produkten är.
 

Falumas

Aktiv medlem
Apple vann pga av resultatet blev bäst. Inget konstigt tycker jag.

Att börja blanda in tillgänglighet är som att blanda in priset i produkttestet. Det säger inget om hur bra produkten är.
Om samma sak hade gällt alla så hade vi haft en annan debatt, dvs om hurvida en sådan nischprodukt som knappt 1 av 10 kan använda skall vara med i testet eller inte.
Nu är frågan dock varför det är ok att en nischprodukt saknar stöd för massan, medans det inte är ok att produkten för massan inte stödjer nischprodukten.

/Karl
 

Anders Östberg

Guest
Öhh... who cares? :) Välj något som är tillräckligt bra för dina behov och din miljö, spelar det någon roll vad som finns i övrigt eller vad någon test tycker om dessa?
 

iBoat

Aktiv medlem
När det gäller apples som vanligt helt låsta lösning till deras egna plattform så gör det inte så mycket och apples lösning som bara fungerar hos 7.7% av alla datoranvändare vinner testet./Karl

Vet inte riktigt vad ditt resonemang går ut på, men att Apple inte tillverkar sina programvaror (som ingår i operativsystemet) för Windows är väl inte så konstigt?

I iLife-paketet finns otroligt smidiga lösningar i allt från musikproduktion till foto-, och videoproduktion för hemmabruk. Det skulle vara en katastrof för Apple att låta windowsanvändare ta del av det.
 

Falumas

Aktiv medlem
Vet inte riktigt vad ditt resonemang går ut på, men att Apple inte tillverkar sina programvaror (som ingår i operativsystemet) för Windows är väl inte så konstigt?

I iLife-paketet finns otroligt smidiga lösningar i allt från musikproduktion till foto-, och videoproduktion för hemmabruk. Det skulle vara en katastrof för Apple att låta windowsanvändare ta del av det.
Nej, det har jag också full förståelse för att dom inte gör.
Mitt resonemang går ut på att en lösning sågas för att den inte täcker alla plattformar medan en annan hyllas.

/Karl
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS