Annons

Olympus PEN E-P2

fsahlstrom

Aktiv medlem
Undrar bara om den nya elektroniska sökaren fungerar på ep1 också? eller skiljer sig kontakterna på de bägge kamerorna? Såg att ep 1:an är nere på 4999.- med pancake-objektivet, är det värt det?
/Danne
Var hittar du E-P1 med 17/2.8 för 5k? Är oerhört sugen till det priset
 

Knight Palm

Aktiv medlem
Motljusskydd till M.Zuiko

Tycker att en seriös optiktillverkare ska tillhandahålla motljusskydd. Men Olympus har inget sådant.
Någon som har gjort egen lösning på motljusskydd till Olympusoobjektiven?
Håller fullständigt med, vilket är beklagligt eftersom dessa minskar oönskade reflexer och ströljus (flare). Mycket riktigt så har varken kitzoomen och pannkakan enligt tillbehörsprogrammet fått något motljusskydd. Glädjande nog finns det till de nya och dyrare zoomarna anpassade dito. Den japanska marknaden har likväl insett denna brist och tagit fram tredjepartslösningar.

Ref:
 

Bilagor

dcn

Medlem
Prislappen var satt på ett demo-ex på media markt. Dock satt ingen sökare på den, så vet inte om den ingick. Ja, jag blev också jäkligt sugen. Skön och stabil att hålla i och ganska snabbt avtryck vilket jag uppskattar.
 

bossebkk

Medlem
vet någon ?

har en olympus pen e-2 har just köpt en panasonic lins 28-200 mm .den har ju anti skak i objektive medan olympusen har det i kamera huset skall man stänga det objektivet eller använda båda?
tacksam för svar /Bossebkk
 

JOLidman

Aktiv medlem
har en olympus pen e-2 har just köpt en panasonic lins 28-200 mm .den har ju anti skak i objektive medan olympusen har det i kamera huset skall man stänga det objektivet eller använda båda?
tacksam för svar /Bossebkk
Använd inte båda, antar att det kan bli "motverkan" i så fall. Nu har du ju en intressant testsituation framför dig, att ta reda på vilket system som är effektivast.

Är själv nyfiken på Panasonic Lumix G Vario HD 14-140/4-5,8 MEGA O.I.S (för Micro 4/3) trots en ordentligt tilltagen prislapp, 9 475 kr på CP.

Var har du köpt kamera och objektiv?
 

bossebkk

Medlem
Olympus pen e-p2

Ja Jan Olof det skall bli intresant att se vilket som fungerar bäst har köpt kameran plus pannkaksobjektivet zuiko + tele panasonic här i bangkok bra priser här och jag bor ju här fick telet igår därför jag undrade om antiskaket
 

Robert L.

Aktiv medlem
Bosse, har du några speciella fotobutiker du rekommenderar i Bangkok? Jag ska flyga dit nästa söndag och det kunde vara kul att kolla runt lite..

/Robert
 

hornavan

Aktiv medlem
Använd inte båda, antar att det kan bli "motverkan" i så fall. Nu har du ju en intressant testsituation framför dig, att ta reda på vilket system som är effektivast.

Är själv nyfiken på Panasonic Lumix G Vario HD 14-140/4-5,8 MEGA O.I.S (för Micro 4/3) trots en ordentligt tilltagen prislapp, 9 475 kr på CP.

Var har du köpt kamera och objektiv?
Jag har en GH1 + G1 + 14-140 och objektivet presterar mycket bättre än alla andra långzoomar jag provat.
Kort sagt jag använder den utan tvekan.
 

JOLidman

Aktiv medlem
Nyfiken på Bankokpriser ...

Ja Jan Olof det skall bli intresant att se vilket som fungerar bäst har köpt kameran plus pannkaksobjektivet zuiko + tele panasonic här i bangkok bra priser här och jag bor ju här fick telet igår därför jag undrade om antiskaket
Bra pris i Bangkok! Vi har en son som arbetar i denna 12 miljonersstad och nu blir jag nyfiken på vad du har betalat och var du köpt kamera/objektiv. Han kommer faktiskt hem 2-3 gånger per år så ...
 

bossebkk

Medlem
Bangkok priser foto

Jag handlar alltid på en firma som heter fotofile ligger i shoppingmallet MBK mabou kroung botten våningen alltid ärliga svar har sålt och köpt massor av grejor av dom deras hemsida heter www.fotofile.net gå in på den engelska versionen när clicka dom har massor av nytt och begangnat man kan pruta lite till om man är på plats man kan byta in köpa bättre o.s.v.
Bosse i Bangkok
 

bossebkk

Medlem
Ang motljus skydd !

Håller fullständigt med, vilket är beklagligt eftersom dessa minskar oönskade reflexer och ströljus (flare). Mycket riktigt så har varken kitzoomen och pannkakan enligt tillbehörsprogrammet fått något motljusskydd. Glädjande nog finns det till de nya och dyrare zoomarna anpassade dito. Den japanska marknaden har likväl insett denna brist och tagit fram tredjepartslösningar.

Ref:
hittade några snygga motljus skydd till pancaken se http://www.avcamera.com
 

bossebkk

Medlem
Idag är man glad!'

Har idag varit på AVCAMERA här i Bangkok och köpt ett voigtländer objektiv till min olympus pen e-2 40mm 1,4 jag är kär har nog alldrig haft ett så bra objektiv att fota porträtt med så skarpt wow kostade 2955 sek (13000baht) adapater för m bajonett leica pris 680 sek(3000baht)
jag antar jag kommer nästan ha detta på hela tiden planerar redan att köpa flera objektiv om alla är lika bra är det någon som har erfarenhet med deras 28 mm ultron Bossebkk
 

karlstorck

Aktiv medlem
Har idag varit på AVCAMERA här i Bangkok och köpt ett voigtländer objektiv till min olympus pen e-2 40mm 1,4 jag är kär har nog alldrig haft ett så bra objektiv att fota porträtt med så skarpt wow kostade 2955 sek (13000baht) adapater för m bajonett leica pris 680 sek(3000baht)
jag antar jag kommer nästan ha detta på hela tiden planerar redan att köpa flera objektiv om alla är lika bra är det någon som har erfarenhet med deras 28 mm ultron Bossebkk
Jo den är trevlig den optiken. Håller med
 
ANNONS