Annons

Prisfråga på annons

Produkter
(logga in för att koppla)

YojimboH

Aktiv medlem
Halloj, jag tänkte uppgradera mig till en Canon 7D men hade tänkt köpa en begagnad.

Vad har ni för tankar när det gäller begagnat ?

Vad skulle ni betala för detta paket ?
- Canon 7D + batterigrepp med tre extra batterier
- EF 24-70 2.8L USM med UV-filter
- EF 70-200 2.8L IS USM med UV-filter (tror han har skrivit fel på 2.8)
- Canon 430 EX II

Sen hittade jag ett paket här på fotosidan men säljaren svarar inte så får väl låta den gå.



Tack på förhand
Karl
 

iblis

Aktiv medlem
7D = 11500
batterigrepp = 1599
batteri = 250 x 3 = 750
24-70 + uv filter = 12 000
70-200 2,8 L is usm = 19200
430 ex II , = 2499

totalpris ungefär 47 500 nypris i en affär.. sen prutpris eftersom du köper paket på ca 10%.. så får du det för 42750 i affären, med garanti och allt.

sen blir det ca 33% rabatt på begagnadmarknaden (under förutsättning att sakerna är i fint skick, annars drar du av något mer.
så ca 32 140 kr som startpris.

så kan du nog pruta ner till runt 30 000 om det är fina saker.
 

YojimboH

Aktiv medlem
7D = 11500
batterigrepp = 1599
batteri = 250 x 3 = 750
24-70 + uv filter = 12 000
70-200 2,8 L is usm = 19200
430 ex II , = 2499

totalpris ungefär 47 500 nypris i en affär.. sen prutpris eftersom du köper paket på ca 10%.. så får du det för 42750 i affären, med garanti och allt.

sen blir det ca 33% rabatt på begagnadmarknaden (under förutsättning att sakerna är i fint skick, annars drar du av något mer.
så ca 32 140 kr som startpris.

så kan du nog pruta ner till runt 30 000 om det är fina saker.
Som jag skrev så tror jag han skrev fel på 70-200 2,8 L IS USM, tror han menade 4.0 vilket blir den som kostar ungefär 10 000kr.



25k om du köper allt.
mm, tänkte att man kanske skulle dra av 20% iom att det är begagnat
 

ErlandH

Aktiv medlem
Skulle nog inte betala alls för det paketet. Till 7D är 24-70 inte speciellt lämpad som normalzoom imho.
 

YojimboH

Aktiv medlem
Skulle nog inte betala alls för det paketet. Till 7D är 24-70 inte speciellt lämpad som normalzoom imho.
Skulle nog hellre vilja ha en 24-105 men kanske kan göra ett byte med någon med mellanskillnad.

Om jag sköter objektivet rätt så kanske det lever tills man uppgraderar till en fullformatare.
 

Sladdfantomen

Aktiv medlem
Jag håller också med, tycker 24-70 funkar mkt bra på 7D!! =)

Ska själv sälja mina grejer & det är nästan ett identiskt "paket" & är ju själv lite nyfiken vad man kan få för sina prylar...

Fast jag antar att det är lättare att dela upp prylarna än att försöka sälja det som ett paket eller vad tror ni andra?
 

YojimboH

Aktiv medlem
Jag håller också med, tycker 24-70 funkar mkt bra på 7D!! =)

Ska själv sälja mina grejer & det är nästan ett identiskt "paket" & är ju själv lite nyfiken vad man kan få för sina prylar...

Fast jag antar att det är lättare att dela upp prylarna än att försöka sälja det som ett paket eller vad tror ni andra?
Vad är det för grejer du har då ?

Och hur mycket hade du tänkt försöka sälja det för ?
 

Sladdfantomen

Aktiv medlem
Vad är det för grejer du har då ?

Och hur mycket hade du tänkt försöka sälja det för ?
Vet inte om du kan kolla i min profil vad som finns i min kameraväska men i fall det inte syns så har jag...

7D
BG-E7+extra batteri
24-70/2,8
70-200/4 IS
85/1,8
EX 580 II

Allt är köpt på Japan Photo med deras tilläggsförsäkring som går att flytta över till ny ägare, allt som följde med vid köp finns kvar, det finns kvitton på allt & det har alltid suttit filter på gluggarna sedan dag 1...

Jag kommer köpa en ny utrustning via mitt jobb så det är därför jag ska sälja min utrustning men har ärligt talat inte riktigt satt mig in i vad begagnat priserna ligger på & har därför inte heller satt ut något till försäljning...

För & göra det hela enkelt, skicka ett mejl med vad du är intresserad av & ge mig ett bud!!
 

YojimboH

Aktiv medlem
Vet inte om du kan kolla i min profil vad som finns i min kameraväska men i fall det inte syns så har jag...

7D
BG-E7+extra batteri
24-70/2,8
70-200/4 IS
85/1,8
EX 580 II

Allt är köpt på Japan Photo med deras tilläggsförsäkring som går att flytta över till ny ägare, allt som följde med vid köp finns kvar, det finns kvitton på allt & det har alltid suttit filter på gluggarna sedan dag 1...

Jag kommer köpa en ny utrustning via mitt jobb så det är därför jag ska sälja min utrustning men har ärligt talat inte riktigt satt mig in i vad begagnat priserna ligger på & har därför inte heller satt ut något till försäljning...

För & göra det hela enkelt, skicka ett mejl med vad du är intresserad av & ge mig ett bud!!
Allt handlar nog om hur bra skick det är, hur många exponeringar, garanti ? samt om det har några fel eller reparationer bakom sig skulle jag säga.

Det jag letar efter är
- Canon EOS 7D + batterigrepp om möjligt
- Canon EF 24-105/4,0 L IS USM (istället för 24-70 då jag fått för mig att den skulle passa mig bättre)
- Canon EF 70-200/4,0 L IS USM (min bror vill ha så tänkte ta det samtidigt i paketpris)

Killen som jag snackade om förut har förresten sålt sitt paket
 
ANNONS