Annons

D750 eller D7200

Produkter
(logga in för att koppla)

FlyerOne

Aktiv medlem
Det jag lite allmänt erinrar mig om Tamron vs Sigma 150-600 mm är att det ena är lite bättre i vissa avseenden och det andra i vissa andra, men det var ett område där det fanns en tydlig skillnad - stabiliseringen. Tamrons stabilisering i sitt 150-600 mm rapporteras vara markant bättre än det i Sigmans, och även effektivare än stabiliseringen i Nikons 80-400 mm-objektiv.

Generellt ger ju tredjepartstillverkade objektiv mer "pang för pengarna", och du sparar en hel del jämfört med att köpa ett Nikon 80-400 mm. Pengar som du t.ex. kan använda till ett modernare kamerahus ifall du vill. :)
 

oskda

Aktiv medlem
Ok då ska jag sluta fundera så mycket 😊. D7200 + tamron och så får jag se om jag känner behov av ett fx hus i framtiden men även då känns det som att 600mm vore tillräckligt.
 

Bengf

Aktiv medlem
Klokt val, D90 är bra, men D7200 klart bättre, autofokusen som exempel får ju mycket beröm av testare, plus en av marknadens absolut bästa sensor. det dröjer inte förrän D90 börjar närma sig 10 års strecket, då står sig D7200 betydligt längre som modern kamera.


//Bengt.
 

oskda

Aktiv medlem
Ändrade planer. Inväntar lite omdömen om det nya 200-500mm som lanserades idag. Hoppas att det är värt väntan!
 

martinot

Aktiv medlem
Ändrade planer. Inväntar lite omdömen om det nya 200-500mm som lanserades idag. Hoppas att det är värt väntan!
Är själv grymt sugen på det! Kommer att invänta tester, men blir förmodligen ett sådant till mina FX-kamerahus (D610 och D750).

Kan enligt uppgifter även kombineras med en 1,4 telekonverter och ändå ha AF (iaf på D750).
 

oskda

Aktiv medlem
Lite återkoppling. Blev tillslut en D7200 och ett 200-500. Kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd. Hade svårt att motivera 6-7 tusen extra för d750 för mig själv i dagsläget. Skulle det vara som så att jag inom några år verkligen känner att jag "måste" ha ett småbilds/fx/ff-hus så kanske det har kommit en uppdatering av D750. Känns som att D7200 är en mycket kompetent kamera och en bra uppdatering av min gamla trotjänare D90.
 

Kent Helgesson

Aktiv medlem
Lite återkoppling. Blev tillslut en D7200 och ett 200-500. Kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd. Hade svårt att motivera 6-7 tusen extra för d750 för mig själv i dagsläget. Skulle det vara som så att jag inom några år verkligen känner att jag "måste" ha ett småbilds/fx/ff-hus så kanske det har kommit en uppdatering av D750. Känns som att D7200 är en mycket kompetent kamera och en bra uppdatering av min gamla trotjänare D90.
Du har valt en mycket kompetent kamera!
Personligen har jag lagt ned en jäkla massa pengar på DX som jag nu inte vill ha.
Hade jag för tio år sedan vetat det jag vet idag , så hade jag definitivt haft ett FX-system idag.
Trist när man börjar räkna på vad man lagt ut på all utrustning.
Men kamerorna i 7000-serien är mycket bra , men en D4s hade satt som en smäck ;-)
 
ANNONS