Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

taz_k

Aktiv medlem
Priserna verkar vara utan moms.

Svar från supporten.
"Our company is based outside UK and all prices charged are without VAT"

Vet inte hur man lyckas sälja exkl.moms till privatpersoner i eu såvida det inte skickas direkt från hk.

Stämmer det på ditt kvitto att det är 0 i Vat?
De skickar varorna inom EU t.ex ifrån Manchester. Hur de får varan in i EU samt hur de löser skatt och moms på en vara som de säljer ifrån UK är inget som man som köpande privatperson behöver bekymra sig kring. Tror dock att det bygger på ett speciellt avtal mellan UK och Hong Kong (som gammal koloni)
 

Third eye

Aktiv medlem
Från A7rii annons på bejjan, drygt 19.0000 med frakt...

"DPD/ROYAL MAIL 3-5 DAYS DELIVERY,CUSTOMS & DUTIES PAID"

Åtminstone jag tänker att det inte blir mer kostnader? Eller?
 

A.A.

Aktiv medlem
De skickar varorna inom EU t.ex ifrån Manchester. Hur de får varan in i EU samt hur de löser skatt och moms på en vara som de säljer ifrån UK är inget som man som köpande privatperson behöver bekymra sig kring. Tror dock att det bygger på ett speciellt avtal mellan UK och Hong Kong (som gammal koloni)
Ifall det finns ett FTA(Free trade agreement) mellan UK och HK så slipper importören tull, införselmoms är bara ett utlägg för ett företag, inte en kostnad. Det konstiga i det här är att man kringgår att sälja med moms. Inget att oroa sig för som privatperson ifall det skickas inom EU mer än att kanske företaget helt plötsligt är borta och med det deras garantiåtagande.
 

taz_k

Aktiv medlem
Från A7rii annons på bejjan, drygt 19.0000 med frakt...

"DPD/ROYAL MAIL 3-5 DAYS DELIVERY,CUSTOMS & DUTIES PAID"

Åtminstone jag tänker att det inte blir mer kostnader? Eller?
Stämmer. Dock är garantin inte mycket värd. Det finns gott om historier ang. strul med den garanti som e-infinity erbjuder om man googlar. Stor besparing men inte helt utan risk.

Finns en kort artikel på Sonyalpharumors:
http://www.sonyalpharumors.com/eu-readers-annoyed-sony-price-increases-can-risk-save-800-euro-imported-versions/
 

Henrik L Jonsson

Aktiv medlem
Utan att minnas den här tråden köpte jag just en kamera därifrån. Jag bara tog valfri handlare på e-bay med bra pris och omdöme.

Lite torftig kommunikation från deras sida, men den skickades (från England, inte Irland som det stod på e-bay) snabbare än utlovat och jag hade den i handen efter tre arbetsdagar. Lite klent packad, så kartongen är rätt rund i hörnen, men innehållet oskadat.

Garantipapper och handbok visar att den är avsedd för den brittiska marknaden. Det som känns lite udda är att den ser ut att ha varit uppackad och att någon vänlig själ bytt ut det brittiska laddsladden mot en vanlig platt europasladd. Sladden är lite knöligt ihopbuntad som det lätt blir när man gör det själv och ståltråden som den är buntad med känns inte som den kommer från fabriken. Skumt, men jag är glad.
 

Henrik L Jonsson

Aktiv medlem
Inga extra avgifter, frakt, moms eller tull. Bara priset på sidan.

Jag betalade med PayPal och betalningen drogs direkt. Nu finns det ju en del skydd om man betalar den vägen, så även om det dras direkt är det ju inte kört att få pengar tillbaka om det går fel. Men som andra skrivit är nog det man riskerar mer en dålig/osmidig hantering vid reklamationer, än att de skulle lura en på pengar.
 

BoJohan

Aktiv medlem
OBS! Låt INTE Paypal konvertera Euro till kronor (vilket verkar vara "defult i-inställningen" )utan att kolla vad din banks konvertering kostar. I mitt fall med beställning av en Canon 5D MkIV sparade jag närmare 800 kr på det (totalpriset i kr blev då 23215 kr).

//Johan
 

Dead_Silent

Aktiv medlem
OBS! Låt INTE Paypal konvertera Euro till kronor (vilket verkar vara "defult i-inställningen" )utan att kolla vad din banks konvertering kostar. I mitt fall med beställning av en Canon 5D MkIV sparade jag närmare 800 kr på det (totalpriset i kr blev då 23215 kr).

//Johan
Gör man den inställningen i paypal-appen?
Jag brukar föra över pengar till Paypal från min internetbank som en vanlig fakturabetalning och då vet jag inte vilken valuta pengarna landar som när de kommer in i Paypal.

...och måste man betala med Paypal? Inte kort?
 

BoJohan

Aktiv medlem
Gör man den inställningen i paypal-appen?
Jag brukar föra över pengar till Paypal från min internetbank som en vanlig fakturabetalning och då vet jag inte vilken valuta pengarna landar som när de kommer in i Paypal.

...och måste man betala med Paypal? Inte kort?
Man kan betala med kort med det sker ändå via Paypal eftersom de använder deras tjänst. Man ändrar i denna ruta (den gulmarkerade länken):
 

Bilagor

Lainen

Medlem
Jag har kopplat ett kreditkort till PayPal så det blir lite som dubbel säkerhet :)
Säljaren väljer vilken valuta denne vill ha betalt i, du väljer vilken valuta PayPal ska ta betalt av dig.
PayPal har ett rejält påslag om dom ska växla åt dig.
 

PMD

Aktiv medlem
Man kan betala med kort med det sker ändå via Paypal eftersom de använder deras tjänst. Man ändrar i denna ruta (den gulmarkerade länken):
Det smidigaste sättet att använda Paypal tycker jag är att koppla ett kreditkort till sitt Paypalkonto. Då behöver man inte ha några pengar stående på Paypalkontot och betalningen dyker upp på kreditkortsräkningen i slutet av månaden tillsammans med allat annat man har använt kreditkortet till.
 

Janne Ar

Aktiv medlem
Hakar på med en närbesläktad fråga.

Ni som beställt från E-Infinity, hur "rappa" är de?
Hur fort får man bekräftelse på att de tagit emot ordern?
Hur snabb är leveransen?

/Janne
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Köper du en kamera så kan det ta en extra dag pga de kommer maila dig och fråga ifall det är ok att menyerna enbart är på engelska. Så den tiden innan de fått svar får du lägga till. Samt att de svara ju under deras lokala tid (asiatisk tid) och du lär svara på svensk.
Men när jag köpte deras objektiv så fick det nog på 1v allt som allt.

/Stefan
 

Damm på sensorn

Aktiv medlem
Beställde en glugg den 25:e, fick kolli-ID fyra dagar senare och när jag söker på PostNord har det anlänt till Sverige. Kanske har det på tisdag. Isf 8 dagar totalt. Dem är inte jättesnabba på att skicka,räkna med 4 dagar innan nåt händer. Dock nästan halva priset mot i Sverige.
 

sam_s

Ny medlem
Hej, jag sitter här och är så nära att klicka hem en 5D4.

Jag vet att det svarades på tidigare men jag vill bara dubbelkolla, det tillkommer alltså fortfarande inga fler kostnader på det man beställer än vad som står på deras ebaysida? Det låter ju bara för bra för att vara sant :D

Tacksam för svar.
 
ANNONS