Annons

Dagens REA-tips (inga kommentarer till tipsen i tråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

--Micke--

Aktiv medlem
Låter FÖR bra för att vara sant?

Då jag umgås med angenämn aplaner att skaffa en Sony Alpha A9 har jag sedan någon månad bekantat mig med prisbilden. Kollar man Prisjakt.nu råder närmast enhetspriset 52.890:- som lägsta pris. Med utgångspunkt från det har jag en offert för huset och ett par objektiv jag bedömt vara bra. Är i princip redo för inköp.

Men då jag Googlade 'Sony A9' (var egentligen ute efter en viss recension) ser jag i de sponsrade annonser Google listar ovanför sökresultaten något som får mig att haja till ordentligt. För mig är inget sant på nätet som låter för bra för att vara sant. Av det skälet slänger jag ut det här då jag såg att denna tråd levde,

Via denna länk https://www.e-infin.com/eu/item/3306/sony_alpha_a9_mirrorless_digital_camera_(body_only)?gclid=EAIaIQobChMI3qHvx8Kn2AIVVdwZCh3o3QBwEAQYASABEgLT8fD_BwE påstås som framgår att jag kan köpa kamerahuset av dem för 32.922:- !!!! Prisskillnaden är ju helt orimlig?!?

Företaget E-finity Online Camera Store's web-sida ser ju 'bra' ut men det är ju långt ifrån någon garanti. Samtidigt kan jag inte föreställa mig att någon skulle välja anna leverantör om man sparade 20.000:-!!!

Måste ju finnas en hake. Någon som vet mer om detta?

F.ö. erbjuder den svenskregistrerade sajten Rhinocamera.se huset för 45.990:-. En mer 'rimlig' rabatt kanske, men tycker den i så fall också borde listas av Prisjakt?

Då jag är ganska nära beslut om inköp har detta satt myror i huvudet på mig. Mycket tacksam om någon har något av substans att tillföra angående dessa "erbjudanden"?
 

martinot

Aktiv medlem
Rajalas rabatter är oavsett varumärke/produkt och gäller enligt följande:

Köp för minst 1.000 kr så får du 200 kr i rabatt
Kupongkod: X-MAS24200

Köp för minst 5.000 kr så får du 500 kr i rabatt
Kupongkod: X-MAS24500

öp för minst 10.000 kr så får du 1.000 kr i rabatt
Kupongkod: X-MAS241000

Köp för minst 17.000 kr så får du 2000 kr i rabatt
Kupongkod: X-MAS242000
 

marli

Ny medlem
Då jag umgås med angenämn aplaner att skaffa en Sony Alpha A9 har jag sedan någon månad bekantat mig med prisbilden. Kollar man Prisjakt.nu råder närmast enhetspriset 52.890:- som lägsta pris. Med utgångspunkt från det har jag en offert för huset och ett par objektiv jag bedömt vara bra. Är i princip redo för inköp.

Men då jag Googlade 'Sony A9' (var egentligen ute efter en viss recension) ser jag i de sponsrade annonser Google listar ovanför sökresultaten något som får mig att haja till ordentligt. För mig är inget sant på nätet som låter för bra för att vara sant. Av det skälet slänger jag ut det här då jag såg att denna tråd levde,

Via denna länk https://www.e-infin.com/eu/item/3306/sony_alpha_a9_mirrorless_digital_camera_(body_only)?gclid=EAIaIQobChMI3qHvx8Kn2AIVVdwZCh3o3QBwEAQYASABEgLT8fD_BwE påstås som framgår att jag kan köpa kamerahuset av dem för 32.922:- !!!! Prisskillnaden är ju helt orimlig?!?

Företaget E-finity Online Camera Store's web-sida ser ju 'bra' ut men det är ju långt ifrån någon garanti. Samtidigt kan jag inte föreställa mig att någon skulle välja anna leverantör om man sparade 20.000:-!!!

Måste ju finnas en hake. Någon som vet mer om detta?

F.ö. erbjuder den svenskregistrerade sajten Rhinocamera.se huset för 45.990:-. En mer 'rimlig' rabatt kanske, men tycker den i så fall också borde listas av Prisjakt?

Då jag är ganska nära beslut om inköp har detta satt myror i huvudet på mig. Mycket tacksam om någon har något av substans att tillföra angående dessa "erbjudanden"?
Det är Gråimport, flera andra sidor på EBay har den för detta priset exvis säljaren/butiken Kacha.
 

jonas18z

Avslutat medlemskap
Rajalas rabatter är oavsett varumärke/produkt och gäller enligt följande:

Köp för minst 1.000 kr så får du 200 kr i rabatt
Kupongkod: X-MAS24200

Köp för minst 5.000 kr så får du 500 kr i rabatt
Kupongkod: X-MAS24500

öp för minst 10.000 kr så får du 1.000 kr i rabatt
Kupongkod: X-MAS241000

Köp för minst 17.000 kr så får du 2000 kr i rabatt
Kupongkod: X-MAS242000
Säker på koderna då mina inte fungerar eller var det bara den 26e?
 

erdeljan

Aktiv medlem
PANASONIC DMC-GX80 + 12-32 mm f/3.5-5.6 - Svart/Svart, MediaMarkt, 5490.-

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_panasonic-dmc-gx80-12-32-mm-f-3-5-5-6-svart-svart-1288020.html

Riktigt trevlig kamerahus (har dock inte objektivet, så kan inte kommentera det, men lär inte vara det skarpaste/bästa IQ-mässigt, men säkert smidigt på resa, etc).
Trevligt med tips men likadan kamera med likadan objektiv kostar mindre på TVÅ ställen! Se bland annat Cyberphoto

MVH Daniel
 

cardazio

Aktiv medlem
Slide ii

Värt att köpa:
https://www.cyberphoto.se/info.php?article=slidesl1mk2

Enda icke-nödvändiga tillbehöret jag köpt och är oerhört nöjd med den remmen.
Mycket bekväm och praktisk. Köp till en arca/rc2-platta till den så har man ett mycket bra snabbfäste till stativhuvudet.

(Kör själv kolfiberstativ med ett manfrotto 468MGRC2 och har då remmen fäst i rc2-plattan under kameran - kan då sätta kameran på stativet och därefter lossa remmen om man vill - kan även fortsätta sitta på. Snäpper dessutom på plats, så det tar ingen extra tid i hantering.).
 

Nilzohn

Aktiv medlem
Rajala 15% rea på allt hela helgen

Hej alla,

Rajala 15% på allt hela helgen. Läge för klipp, blir en Mavic Air för min del.
Uppdatera era uppgifter så kommer ett mail i lådan med kod.

Mvh Jimmy
 

hsb

Aktiv medlem
Feiyu-tech

Cyberphoto har 20% rabatt på Feiyu-techs stabiliserings gimbaler.
Främst för video med kan användas för panorerande och tiltande timelapse också.
 
ANNONS