Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

fotobollfoto

Aktiv medlem
De flesta företagare är momsregistrerade, och betalar alltså ingen moms på sina inköp. Dock ska man vid normala inköp från EU-land redovisa en fiktiv moms, som man samtidigt drar av. När det gäller E-infinity är det dock, såvitt jag förstår, inte möjligt eftersom företaget – enligt egen uppgift – smiter från sin momsskyldighet.
Det går inte att dra av momsen (VAT) på priset från E-Infinity. Man betalar det som står på webben.
 

Ades

Aktiv medlem
Ganska talande om norrland, han som styr upp utkörningen åt DHL på Jetpack skickade ett privat meddelande på facebook och fråga om dom kunde lämna det på lokala coop.. Jag är nämligen bekant med han.. Liten värld här uppe..
 

ErlandH

Aktiv medlem
Det kan betyda att affären blir laglig om det är ett företag som köper.
Jag tror inte att en svensk köpare begår något brott, oavsett om köparen är privatperson eller företag. Dock är jag (efter en lång diskussion med E-infinity) ganska säker på att försäljningen, i båda fallen, inte följer lagen.

Däremot kan jag hålla med om att en köp från E-infionity blir mindre problematiskt ur en moralisk aspekt om det ett momsregistrerat företag som köper, eftersom man då inte lurar något EU-land på momsen. Å andra sidan är köpet mindre förmånligt för den som är momsregistrerad än för en privatperson.
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Är det inte bara uppdatera firmware till senaste så borde man väl få alla möjliga språk kanske?
Går säkert att flasha om man nu har den kunskapen och vågar chansa. Men att bara uppdatera firmware funkar iaf inte.
Kollade nyss och det är inte europeiska jag saknar. Utan de skandinaviska.


/Stefan
 

taz_k

Aktiv medlem
Hej ! Om man nu köper en Sony A7/A9 från E-Infinity går det då att få Svenska menyer i den då ?
På A7RII finns svenska även om man köper ifrån E-infinity. Vet inte hur det är på de senaste kamerorna.

En annan lurig grej är att asiatiska kameror varnar om man ställer om video ifrån NTSC -> PAL. På A7RII gick det enkelt att få bort varningen genom att installera en .apk via PlayMemories (https://github.com/ma1co/OpenMemories-Tweak).

Någon som vet hur det fungerar på de senaste kamerorna som inte har PlayMemories? Jag tänker att det är lite relaterat till frågan om språk också...
 

Astroscapist

Aktiv medlem
På A7RII finns svenska även om man köper ifrån E-infinity. Vet inte hur det är på de senaste kamerorna.

En annan lurig grej är att asiatiska kameror varnar om man ställer om video ifrån NTSC -> PAL. På A7RII gick det enkelt att få bort varningen genom att installera en .apk via PlayMemories (https://github.com/ma1co/OpenMemories-Tweak).

Någon som vet hur det fungerar på de senaste kamerorna som inte har PlayMemories? Jag tänker att det är lite relaterat till frågan om språk också...
På min A7r2 var det inte det och inte på A7III heller.

/Stefan
 

taz_k

Aktiv medlem
På min A7r2 var det inte det och inte på A7III heller.

/Stefan
OK, undrar om det är olika. Jag köpte ifrån Kacha vilka är snarlika E-infinity. Varje gång jag startade kameran fick jag en varning om jag använda PAL (och borde köra NTSC - superirriterande!). Efter fixen ovan försvann den och slog på alla språk.
 

Third eye

Aktiv medlem
... En annan lurig grej är att asiatiska kameror varnar om man ställer om video ifrån NTSC -> PAL...
Köpte min A7iii på Hegethorns efter att via mail från E-infinity fick bekräftat att de inte kunde leverera med svensk meny när det begav sig. Det skiljde inte så mycket i pengar heller.
Däremot har frågan om Pal/Ntsc dykt upp efter senaste uppdateringen.
 

saigavalle

Ny medlem
Hejsan,

Jag är i svängarna på att köpa mig en ny utrustning.
Jag fick tips/tag på en företag som heter E-Infinity på nätet.

De har väldigt mycket bättre priser än vad alla de svenska ÅF kan erbjuda.
Frågan är, någon som har erfarenheter ifrån E-Infinity, Pålitlig? Äkta varor?

Mvh
Hej,

beställde ett D850-hus i söndags kväll, betalade med Paypalkopplat kort i euro, levererades till dörren med DHL idag fredag morgon. Det verkar vara äkta vara, jag har inte hunnit ta mer än 10 bilder, men jag hör av mig om jag märker något avvikande. Sparade 10-13.000:- på den affären. Kollade shutter count, serienr, etc med exiftool och allt verkar stämma. Fick uppdateringar av leveransstatus kontinuerligt.

Edit: Det var firmware 1.10 i den, kameran måste ha kommit direkt från fabriken i Thailand, denna firmware har inte varit ute länge.
 

saigavalle

Ny medlem
Hej,

beställde ett D850-hus i söndags kväll, betalade med Paypalkopplat kort i euro, levererades till dörren med DHL idag fredag morgon. Det verkar vara äkta vara, jag har inte hunnit ta mer än 10 bilder, men jag hör av mig om jag märker något avvikande. Sparade 10-13.000:- på den affären. Kollade shutter count, serienr, etc med exiftool och allt verkar stämma. Fick uppdateringar av leveransstatus kontinuerligt.

Edit: Det var firmware 1.10 i den, kameran måste ha kommit direkt från fabriken i Thailand, denna firmware har inte varit ute länge.
SEK 24.400 för ett nytt D850-hus, helt OK tycker jag.
 

Johey

Aktiv medlem
Jag har handlat två gånger på eBay av en säljare som heter 60roadebut, och fått leverans från e-infinity. Så de har väl säljare eller samarbetspartner kan jag tänka. Jag är nöjd iaf. Snabb leverans, skickat från UK.

Det första var en Sony A7Riii och det andra en Sony 100-400 GM.
 

Third eye

Aktiv medlem
Handlat från E-infinity 3 ggr (Canon 5dmkiv, Tamron 24-70 2.8 G2 och en Feiyutech Gimbal) och nu och det har fungerat klockrent varje gång och de verkar vara "ledande" bland gråimport-företagen.

Jag tog en rövare och testade eglobalcentral.eu precis och fick hem en Moza Air 2 i fint softcase för 4,400kr ink frakt och lät kreditkortet omvandla kursen istället för paypal.
Men det var inte alls lika smidigt, tog nästan dubbel så lång tid och infon var riktigt knapphändig.
Inte direkt bra omdömen så Paypal och Mastercard fick användas. Men den dök upp hel och fin :) (tror jag, håller på och laddar batterierna).
 

Ades

Aktiv medlem
Handlat från E-infinity 3 ggr (Canon 5dmkiv, Tamron 24-70 2.8 G2 och en Feiyutech Gimbal) och nu och det har fungerat klockrent varje gång och de verkar vara "ledande" bland gråimport-företagen.

Jag tog en rövare och testade eglobalcentral.eu precis och fick hem en Moza Air 2 i fint softcase för 4,400kr ink frakt och lät kreditkortet omvandla kursen istället för paypal.
Men det var inte alls lika smidigt, tog nästan dubbel så lång tid och infon var riktigt knapphändig.
Inte direkt bra omdömen så Paypal och Mastercard fick användas. Men den dök upp hel och fin :) (tror jag, håller på och laddar batterierna).
Eglobalcentral verkar ha sämre priser än E-infinity dessutom.. Men å andra sidan verkar dom sälja mer grejer..
 
ANNONS