Annons

Fuji XT30

Produkter
(logga in för att koppla)

Ludvig_svensk

Aktiv medlem
XT3 har gott och väl fått sin beskärda del av uppmärksamheten, men småsyskon tenderar att bli bortglömda.... XT30 är dock av allt att döma ett rimligt alternativ för den som vill ha en xt3 men som inte har pengarna, söker något mindre, eller som inte har behov av alla knappar och vädertätningen som xt3 erbjuder.

Ni som använder xt30, vad är era upplevelser av kameran? Varför föll valet på den? Vad skulle ni vilja sett annorlunda med kamerans utformning/prestation?
 

Ludvig_svensk

Aktiv medlem
Lyfter tråden igen och ser om jag får bättre gensvar nu. Vad är era tankar, upplevelser och erfarenheter av xt30? :)
 

Brix

Aktiv medlem
XT3 har gott och väl fått sin beskärda del av uppmärksamheten, men småsyskon tenderar att bli bortglömda.... XT30 är dock av allt att döma ett rimligt alternativ för den som vill ha en xt3 men som inte har pengarna, söker något mindre, eller som inte har behov av alla knappar och vädertätningen som xt3 erbjuder.

Ni som använder xt30, vad är era upplevelser av kameran? Varför föll valet på den? Vad skulle ni vilja sett annorlunda med kamerans utformning/prestation?
Det är ju faktiskt lite fler saker som skiljer mellan X-T3 och X-T30;
X-T3 har t.ex bättre EVF, ISO160, 1/8000s mekanisk slutare, 11fps med mekanisk slutare, större buffer, 1/250s blixtsynk, 4k/60fps med intern 10bit och 400Mbit/s, två minneskortsplatser, bättre byggkvalité och ergonomi. Finns kanske några fler grejor som jag missat också :p

Personligen skulle jag aldrig välja en X-T30 över X-T3, men fördelarna med X-T30 är ju priset och den lägre vikten(vilket också kan vara en nackdel iofs.)

Nu låter det kanske nästan som att jag bashar X-T30, men det är verkligen inte min mening för det är såklart fortfarande en mycket kompetent kamera :) Ville bara uppmärksamma att det finns fler skillnader mellan de två kamerahusen än vad folk verkar tro :)
 
ANNONS