Annons

Proffsfoto går i graven

Produkter
(logga in för att koppla)

l1nd3c0n

Aktiv medlem
Fick i veckan ett brev där det meddelades att tidningen Proffsfoto kommer att upphöra, då de flesta läser tidningen online istället.

För egen del förstår jag inte riktigt vad de menar för det finns väl inte någon motsvarighet på nätet? Det hänvisades till proffsfoto.com, men då kommer jag bara hit till Fotosidan.se ... konstigt.

Själv har jag inte varit prenumerant särskilt länge så jag har inte så mycket att komma med, men för min del så har de lite större reportagen om fotografernas vardag varit inspirerande. Att få följa dem i deras kundkrets, få inblick i hur de löser olika situationer och vilken utrustning de använder.

Att det sedan finns konstiga kommentarer, som t.ex. att det enda negativa med Nikons fasta 85/1.4G är "omvänd placering av zoom- och fokusring", drar visserligen ned helhetsintrycket. Visste inte fasta objektiv hade någon zoomring ;)
 

Mrdoderhult

Aktiv medlem
Fick i veckan ett brev där det meddelades att tidningen Proffsfoto kommer att upphöra, då de flesta läser tidningen online istället.

För egen del förstår jag inte riktigt vad de menar för det finns väl inte någon motsvarighet på nätet? Det hänvisades till proffsfoto.com, men då kommer jag bara hit till Fotosidan.se ... konstigt.

Själv har jag inte varit prenumerant särskilt länge så jag har inte så mycket att komma med, men för min del så har de lite större reportagen om fotografernas vardag varit inspirerande. Att få följa dem i deras kundkrets, få inblick i hur de löser olika situationer och vilken utrustning de använder.

Att det sedan finns konstiga kommentarer, som t.ex. att det enda negativa med Nikons fasta 85/1.4G är "omvänd placering av zoom- och fokusring", drar visserligen ned helhetsintrycket. Visste inte fasta objektiv hade någon zoomring ;)
Håller med där angående reportage om fotografer hur dom jobbar o tänker.. Det är det som intresserat mig
Tester o nyheter som det svämmas över med på nätet hoppas jag det inte blir..
 

Sirhalge

Medlem
Svarar inte!

Fick samma brev i förra veckan, Skickade ett mail till ansvarig utgivare och Magnus men än inget svar.

Blev erbjuden att få tidningen Fotosidan i dubbla mot vad jag hade kvar av prenumerationen på Proffsfoto. Jag som då nyss hade betalat för två år och inte är intresserad av den då det går att läsa här på Fotosidan hade två andra val Macworld och nån mer. Totalt ointressant så jag begärde pengarna tillbaka.

Får se om någon behagar svara mig.
 

l1nd3c0n

Aktiv medlem
Påminnelse om prenumeration?

Haha ... något är på tok med det här. Idag fick jag en förnyelseavi där de "hoppas att jag gillar tidningen och vill fortsätta läsa den". Men hallå, ni har ju lagt ned tidningen, eller?

Noterade även att Magnus inte längre var chefredaktör utan en Andreas. Verkar rörigt värre på Proffsfoto.
 

Sirhalge

Medlem
Svar som förvirrar!

Fick detta i min mail-box

Hej!

Vi har från förlaget IDG fått din begäran om återbetalning av tidningen Proffsfoto som tyvärr kommer att läggas ned. För att kunna administrera detta behöver vi dina kontouppgifter (konto- och clearingnummer) samt i vilken bank du har ditt konto.

Best regards
Catrin Bergstrand-Nord

Men jag har inte haft kontakt med IDG direkt utan det skickade jag direkt till Magnus och Ansvarige utgivare.

Här kan man tala om snurr i organisationen =)
 

Leo S

Avslutat medlemskap
Märkligt att det inte står något om nedläggningen. Vad innebär att läsa on-line då? Jag antar att den version jag läser på iPaden genom Paperton också försvinner, eller? Det är ju bara pappersversionen inscannad.

Sedan förstod jag inte problemet med att någon annan svarar dig att du ska få dina pengar tillbaka. Är väl inget konstigt, trodde du Magnus skulle skicka ett kuvert med pengar ur egen plånbok :) ?
 

Måns H

Aktiv medlem
Gillar/gillade Proffsfoto

Har köpt lösnummer troget men inte vågat prenumerera.

Bra tidning med tyngdpunkt på yrkesfoto. Har gett mig som amatör mycket.

Man har känt att det gått på skruvar hela tiden. Några få duktiga entusiaster verkar ha satt ihop varje utgåva genom att jobba långt in på natten.

Hoppas dom hittar en lösning.
 
ANNONS