Annons

Fotosvängar i Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)

VisualD

Aktiv medlem
Är man ute på fotosväng på lördag (22/3) får man gärna titta förbi Uppsala Fotografiska Sällskaps galleri vid Martin Luther Kings plan, Övre Slottsgatan 14. Jag ställer ut lite bilder från Argentina (svartvitt, analogt, mest Buenos Aires), vernissage mellan kl 13 och 16. Sen är det öppet onsdagar 18-20, lördagar 13-15 fram till 9/4. Jag finns på plats nästan hela tiden (inte varje onsdagkväll).
Jag hade tänkt att titta förbi på lördag men jag har lungsäcksinflammation eller något liknande just nu och rör mig helst inte utanför dörren.
Ps. Hur är det med mörkrumskurserna, är det endagskurser eller ska man gå samtliga kvällar?
 

bildsten

Aktiv medlem
Jag är bjuden på våffelkalas hos goda vänner på lördag men den 27 är det månadsmöte så jag får se bilderna då. Det är 50 år sedan jag var i Argentina och BA så det är väl minimal chans att känna igen något. På den tiden fick utlänningar inte fotografera i Argentina så jag har bara några få bilder därifrån.
 

pontus.adefjord

Aktiv medlem
Jag hade tänkt att titta förbi på lördag men jag har lungsäcksinflammation eller något liknande just nu och rör mig helst inte utanför dörren.
Ps. Hur är det med mörkrumskurserna, är det endagskurser eller ska man gå samtliga kvällar?
Mörkrumskursen är fem tillfällen med alla moment, från kamera till papper. Finns intresse skulle vi kanske kunna ordna en endagskurs någon helg. Vi kan höras om det utanför den här tråden :)
 

Tony D300

Aktiv medlem
Jag tänkte få tummen ur bakdelen o söka medlemskap, har även tänkt o kika ner nån dag till er :)

Denna lördag e jag tyvärr upptagen med annat.
 

JSL

Aktiv medlem
5-6 april är jag inne på någon dagstur, är det fler som är intresserade?

Jag är öppen för förslag..

/Johnny
 

JSL

Aktiv medlem
Tja, är öppen för förslag, men gärna natur, soluppgång/nedgång.. eller andra spännande tillfällen..
 

Umi71

Aktiv medlem
Funderar på en tur själv runt Uppsala alt Stockholm men har inga idéer var och vilken runda ännu.
 

bildsten

Aktiv medlem
Jag skulle gärna ut och fotografera lite i helgen men har en del annat för mej som måste tas igen då jag varit bortrest i veckan, så det får anstå.
 

bildsten

Aktiv medlem
Nästa helg, lördagen?
Det borde gå bra både lördag och söndag säger almanackan, men jag lovar inget. Det bör ha kommit lite mera grönt och vädret borde vara skönt. Men får vi tro långtidsprognosen ska det regna på lördagen och vara blåsigt och kallt på söndagen. Prognosen ändras säkert under veckan så vi kan väl avvakta med att bestämma oss.
 
ANNONS