Annons

Framkallningsapparater till salu - tips hur man blir av med et

Produkter
(logga in för att koppla)

ABE

Aktiv medlem
Jag jobar på en skola som nu har 27 st framkallningsapparater (19st Durst M370 BW och 8 st Durst M67 color) som de vill sälja. Helst alla på en gång.

Men vet någon av er om det överhuvudettaget finns något intresse för att någon vill köpa sådana här grejer.

Kom gärna med tips.
 

lynxx

Avslutat medlemskap
Många skolor skänker sådana till lokala fotoklubbar. Det är nog svårt att få pengar för dem.
 

ABE

Aktiv medlem
Många skolor skänker sådana till lokala fotoklubbar. Det är nog svårt att få pengar för dem.
Tack! Det är lite det jag tror också och försöker få dem att förstå att det nog inte finns så mycket pengar att hämta här. För det är ju så klart synd att bara slänga.
 

bildsten

Aktiv medlem
Apparaternas stativ kan med fördel göras om till reprostativ. Är de utbalanserade så kan de behöva bli barlastade för att behålla utbalanseringen.
 

Vassius

Aktiv medlem
Tack! Det är lite det jag tror också och försöker få dem att förstå att det nog inte finns så mycket pengar att hämta här. För det är ju så klart synd att bara slänga.
Var finns apparaterna? Jag är eventuellt intresserad av en (har tyvärr inte plats för fler i tvättstugan ;) ) om de kan hämtas i Stockholm/Sollentuna med omnejd.

Google känner inte till Durst M67, är det M670 du menar?
 

ABE

Aktiv medlem
Var finns apparaterna? Jag är eventuellt intresserad av en (har tyvärr inte plats för fler i tvättstugan ;) ) om de kan hämtas i Stockholm/Sollentuna med omnejd.

Google känner inte till Durst M67, är det M670 du menar?
M670, ja. Får avvakta ett tag och se hur de vill göra här. Men blir det aktuellt att skänka så meddelar jag det. Det är söder om Stockholm.
 

Vassius

Aktiv medlem
M670, ja. Får avvakta ett tag och se hur de vill göra här. Men blir det aktuellt att skänka så meddelar jag det. Det är söder om Stockholm.
Jag betalar gärna en slant också om de är i bra skick och kompletta. Ingår nödvändiga delar för både småbild och mellanformat?
 

Kijana

Aktiv medlem
Många skolor skänker sådana till lokala fotoklubbar. Det är nog svårt att få pengar för dem.
Vill inte göra mig till talesman för alla Sveriges fotoklubbar, men i varje fall min fotoklubb har mer eller mindre kastat ut mörkrummet på senare år. Så behovet är ju inte så där jättestort.

Men är tanken fortfarande att skänka kanske andra länder kan vara en idé. Östeuropa eller fattigare länder i Asien och Afrika?
 
ANNONS