Gammal 2015-03-16, 19:20
afe

reboot81 skrev: Och vad vill du få fram med det där inlägget? Har du noterat att du kan gå tillbaka och läsa de 70 inläggen om företaget i fråga?
Jag sammanfogade en ny tråd med befintlig i samma ämne och glömde skriva det - därav förvirringen :)

/Mod
Gammal 2015-03-16, 19:58
keckax

er1k skrev: Jag funderar på att beställa ett objetiv därifrån men vill kolla vad folk har för erfarenheter innan jag beställer ett 22k objektiv.
Betala inte i förskott!

Jag har fortfarande en helt obregriplig ordväxling med dessa herrar. Dom vill ha tillbaka det objektiv jag till slut fick som "bonus" (fick efter mycken lång korrespondans och tandagnisslan till slut 2st!!), Jag har naturligtvis ingenting emot att lämna tillbaka gluggen jag inte har betalat för, men de vägrar betala för frakten?? Då och då påstår dom att UPS eller annat fraktbolag ska hämta upp gluggen, men hur många ggr de begärt upphämtningsadress av mig vet jag inte, tappade räkningen för länge sedan och där står vi nu. De har inte längre kvar min adress (som jag ändå försett dom med ett otal antal ggr) Tack och lov finns vår knäppa ordväxling på min mail.

Jag fick min glugg (samt bonusgluggen) efter flera månader av krångel och bortförklaringar från deras sida. Jag hade tur, och nu mer bryr jag mig inte om huruvida dom hämtar bonusgluggen eller ej. DHL/UPS/cykel, jag skiter i vilket! Jag fick min glugg till slut till ett avsevärt lägre pris i kr än vad den kostar i Sverige. Jag kan dock inte säga att det var värt den lägre kostnaden - tvärtom! Jag kommer i fortsättningen alltid att köpa mina prylar från rekommenderade återförsäljarer, det blir liksom "billigare" i längden!

/K

Senast redigerad av elmfeldt den 2016-01-28 klockan 13:43.
Gammal 2015-03-16, 20:14
Newnoise

keckax skrev: Betala inte i förskott!

Jag har fortfarande en helt obregriplig ordväxling med dessa herrar. Dom vill ha tillbaka det objektiv jag till slut fick som "bonus" (fick efter mycken lång korrespondans och tandagnisslan till slut 2st!!), Jag har naturligtvis ingenting emot att lämna tillbaka gluggen jag inte har betalat för, men de vägrar betala för frakten?? Då och då påstår dom att UPS eller annat fraktbolag ska hämta upp gluggen, men hur många ggr de begärt upphämtningsadress av mig vet jag inte, tappade räkningen för länge sedan och där står vi nu. De har inte längre kvar min adress (som jag ändå försett dom med ett otal antal ggr) Tack och lov finns vår knäppa ordväxling på min mail.

Jag fick min glugg (samt bonusgluggen) efter flera månader av krångel och bortförklaringar från deras sida. Jag hade tur, och nu mer bryr jag mig inte om huruvida dom hämtar bonusgluggen eller ej. DHL/UPS/cykel, jag skiter i vilket! Jag fick min glugg till slut till ett avsevärt lägre pris i kr än vad den kostar i Sverige. Jag kan dock inte säga att det var värt den lägre kostnaden - tvärtom! Jag kommer i fortsättningen alltid att köpa mina prylar från rekommenderade återförsäljarer, det blir liksom "billigare" i längden!

/K
Vad var det för objektiv du fick då?

Senast redigerad av elmfeldt den 2016-01-28 klockan 13:44.
Gammal 2015-03-16, 21:04
keckax

Tamron 24-70

/K
Gammal 2015-04-11, 21:10
Kent Helgesson

Nu vet man iaf vilket företag man INTE skall handla med.
Helt otroligt!
Gammal 2015-04-11, 23:15
Dubbelolle

Alla klagar hej vilt, men alla verkar ha fått sina grejer, och det rätt mycket billigare, kan man förvänta sig 1 dags leverans med så låga priser - gnällspikar!!! LO
Gammal 2015-04-12, 00:18
afe

Ja du, jag skulle akta mig noga för dessa bedragare.
Gammal 2015-09-03, 10:02
bromesko

Vet nåon om deras totalpris inkluderar något lands moms? VAT registrering verkar vara ett okänt begrepp. Dom verkar nu vara ett av få företag som har Canon 5dsr på lager.
Gammal 2015-09-03, 10:07
Flash Gordon

bromesko skrev: Vet nåon om deras totalpris inkluderar något lands moms? VAT registrering verkar vara ett okänt begrepp. Dom verkar nu vara ett av få företag som har Canon 5dsr på lager.
Med tanke på vad andra upplevt skulle jag passa mig för det här företaget.
Gammal 2015-10-15, 16:38
schang

afe skrev: Det är väl bara att hoppas att fler hittar den här tråden innan de handlar billigt, men i slutändan ändå får betala dyrt ...
Jag hittade deras hemsida när jag sökte efter en ny kamera jag vill köpa. Men efter att ha läst tråden så är det väldigt tydligt att jag inte skall handla därifrån. Som något skrev, man måste sätta priset i förhållande till vad man får. Och då är det inte bara prylen i paketet som räknas.

Tack för att Fotosidan finns och till alla som skriver om sina erfarenheter!
Gammal 2015-10-16, 18:52
keckax

Som jag tidigt i tråden nämnt så fick jag jag (efter flera månaders väntan) en försändelse som innehöll gluggen jag beställt, men med fel bajonett. Några veckor senare kom till slut rätt objektiv...

Företaget försökte (och försöker än idag) få tillbaka gluggen, men utan att skicka mig någon fraktsedel.? De vill att jag ska stå för frakten, för att i efterhand bli ersatt för densamma. Jag fattar ingenting faktiskt, men har dock hela vår korrespondens sparad på mejl, vilken inte är till Rhinocameras fördel kan jag säga. Men jag vill naturligtvis att den felaktiga försändelsen (som ligger i sin förpackning här hemma sedan 1,5 år) hämtas upp, men inte på deras sjuka villkor.

/K
Gammal 2016-02-19, 19:46
Mikewest22

Very bad experience
I have had terrible experiences with this company and they are very dodgy.
They try to do everything to cover who they are.

The address they provide is fake in the sense that they are not registered company on that address.

Based on my own experiences I can only recomment that you stay away from this company.
Terrible and rude customer service
Gammal 2018-03-11, 20:50
Adumla

Cool Rhinocamera - Någon som handlat på länge?
Hej

Är det någon som har handlat på länge på Rhinocamera?
De har ju garanterat bästa paketpriserna men det finns
inte direkt så bra recensioner att läsa om dem.

Kommentarer någon?
Gammal 2018-03-13, 21:48
CekariYH

Glad
Adumla skrev: Hej

Är det någon som har handlat på länge på Rhinocamera?
De har ju garanterat bästa paketpriserna men det finns
inte direkt så bra recensioner att läsa om dem.

Kommentarer någon?
Jag köpte en Sony-glugg där den 5/3 och fick den idag 13/3 so NP.
Överaskad över hur smidigt det gick, och dessutom betydligt billigare än vad dom tar här hemma, ca 1800:- billigare.
Skulle handa där igen.

Bra inpackad, och DHL som transportör.
Nytt för DHL sen sist jag fick något genom dom, dom messa om jag vill ta emot paketet hemma eller på min ICA-butik (service-ställe) vilket är suveränt... Slippa sitta hemma och vänta när man inte vet när dom kommer.
Gammal 2018-03-13, 22:45
Dubbelolle

Alla omdömen bygger ju på personliga erfarenheter, jag kan absolut rekommendera E Infinity, dom är kanon att handla av, men givetvis är det tryggast att handla här hemma, så mycket smidigare om det skulle vara fel på varan tex. LO
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:50.

Tether Tools Case Air