Annons

PC Speed Up

Produkter
(logga in för att koppla)

Roger Kindström

Aktiv medlem
Hej alla duktiga fotografer och datorkunniga. Jag har en fråga om PC Speed Up.
Rensar det programmet datorn från en massa skräp och ökar datorns kapasitet?
Eller kommer programmet att i sitt arbete sega ner datorn i sig själv?
 

T.Risberg

Aktiv medlem
Hej

Finns bättre, Iobit Advanced System Care är bra och gratis. Använder de själv med gott resultat.

ThomasR
 

nivas

Aktiv medlem
Advanced system care är bra, men lägger gärna till annat elände på datorn.
CCleaner och Privazer är två bra andra program som dessutom är alldeles gratis.
Jag brukar kombinera de tre programmen, dom är ju lite olika vassa på att ha koll och fixa olika potentiella problem.
 

Roger Kindström

Aktiv medlem
Advanced system care är bra, men lägger gärna till annat elände på datorn.
CCleaner och Privazer är två bra andra program som dessutom är alldeles gratis.
Jag brukar kombinera de tre programmen, dom är ju lite olika vassa på att ha koll och fixa olika potentiella problem.

Jag är lite skeptisk till sådana här program, speciellt gratisversioner.
Är det här lösningen eller är det bättre att avinstallera program man sällan eller aldrig använder?

Roger
 

nivas

Aktiv medlem
Jag är lite skeptisk till sådana här program, speciellt gratisversioner.
Är det här lösningen eller är det bättre att avinstallera program man sällan eller aldrig använder?
Jag har använt ASC i säkert 6-8 år, CCleaner i 2-3 år. Inga större problem med gratisversionerna.
ASC vill gärna att du installerar massor med andra "systerprogram", varav "Driver updater" har skapat mer problem än vad det har underlättat.

Programmen kan ju användas till att avinstallera andra program, men den stora fördelen är att de rensar bort gamla systemfiler, uppdateringar och annat som inte längre behövs. Detta skapar mer plats på hårddisken och gör att datorn startar och fungerar snabbare. Prova gärna CCleaner, den är väldigt sympatisk att använda.
 
ANNONS