Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony a7III med canon objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Rijad

Aktiv medlem
Hej,
Jag undrar om ni har erfarenhet med att använda canon objektiv och sony a7III med sigmas mc11 adapter?
Objektiv i frågan är canon 40mm 2.8, 70-200 f/4 och tamron 24/-70 f/2.8.

Tack för hjälpen!
 

Third eye

Aktiv medlem
Hej,
Jag undrar om ni har erfarenhet med att använda canon objektiv och sony a7III med sigmas mc11 adapter?
Objektiv i frågan är canon 40mm 2.8, 70-200 f/4 och tamron 24/-70 f/2.8.

Tack för hjälpen!
Räkna med kompromisser.
Jag kanske inte ska svara eftersom jag har Metabones mk4 adaptern och inte testat Mc11, men jag planerar att skaffa den. Men om man sveper av summan av intryck så är det för min del ganska ok. Jag filmar mycket och där gör jag mest förlust. Fokushanteringen på Mc11 funkar bäst mot just Sigmas egna objektiv, och du kommer märka att vissa Canonobjektiv beter sig annorlunda.
Fotomässigt så funkar alla mina adapterade objektiv mer eller mindre bra. Mitt 70-200 Sigma funkar bäst, Tamron 24-70 G2 riktigt dåligt t, ex.
Flera använder både Mc11 och Metabones och tar den som passar aktuellt objektiv bäst.

Så det blev till sist så att jag skaffade Tamrons 17-28/2,8 och Tamron 28-75/2.8 till mitt A7iii-hus och planerar att köpa den ryktade 70-180/2.8:an som kommer snart...älskar det smidiga kittet det ger även om 28-75:an är lite nervös i oskärpan...och jag fullkomligt njuter av ekektroniska sökaren.
Men...jag gillar min Canonutrustning minst lika mycket som jag tycker är mer intuitiv...så nu står jag med 2 system.
..... Och filurar på Eos-R som adapterar Ef-objektiv sömlöst om jag förstått rätt, först då kan jag släppa mitt kära 80D-hus...och låna tjejens 5Dmkiv ;-)
 
ANNONS