Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spegelvända ett öga i PS, restaurering av gammalt foto

Produkter
(logga in för att koppla)

Janne G

Aktiv medlem
Hur spegelvänder man ett öga så det blir rätt när man infogar det över det andra skadade ögat? Jag har gjort en markering och kopierat vänster höga och ska nu sätta in det över det skadade högra ögat men får inte till spegelvändningen.

Det gäller ett gammalt foto från en studiofotografering av min morfars farfar och hans fru. Den stora utmaningen är en stor frätskada som går från ena halvan av ansiktet ner på kavajen/bröstet. Det har gått bra hittills och nu återstår att kopiera vänster öga och infoga det vid höger öga och att få det rätt. Använder PS CC 2019

Tips mottages tacksamt.
 

Janne G

Aktiv medlem
Det löste sej när jag SPARADE det urklippta ögat I ETT EGET DOKUMENT, sen spegelvände det vågrätt i PS redigeramenyn. Gjorde därefter ett nytt urklipp av själva pupillen och spegelvände även denna för att blänket från studiolampan skulle hamna på rätt sida och se naturligt ut.
 
ANNONS