Annons

inspiration-hemsida

Produkter
(logga in för att koppla)

Damocles

Aktiv medlem
http://www.damocles.nu har jag som personlig sida, den håller på att knepas om, därför en länk inte fungerar. Sidan är byggd med CSS 2 och html efter xhtml 1.1 standarden för att vara relativt framtidssäker och vara lätt att bygga vidare på.

Ska bygga en helt ny site med som enbart ska vara portfolio istället. Den jag har nu fungerar som personlig sida, men inte något jag skulle vilja stå för i marknadsföringssammanhang.
 

dJb

Aktiv medlem
davidschreiner skrev:
Hej igen,

glömde höra i mitt tidigare inlägg ifall någon har lust att ge mig lite synpunkter och feedback när det gäller min hemsida.

www.davidschreiner.com

Tack så mycket på förhand

/David
Jag tycker att det är en snygg och ren sida utan några särskilda minus, utom en sak. När man bläddrat igenom några bilder i fullformat så finns det ingen direkt väg tillbaka till förstasidan så antingen får man klicka bakåt flera steg eller ladda om sidan.

Ta gärna en titt på min sida, som dock är under utveckling. Jag håller även på byta ut lite bilder så en del thumbnails funkar inte.

www.djb.se
 

sjohan

Aktiv medlem
David:
Din sida är supersnygg! Lättnavigerad, lätt att se bilderna, inte mycket som stör när man tittar på en bild. Ren och snygg sida! Väldigt snygg sida. MEn jag måste hålla med magnus om att det är svårt att läsa texten på förstasidan.
 

skutte

Aktiv medlem
davidschreiner skrev:
Hej igen,

glömde höra i mitt tidigare inlägg ifall någon har lust att ge mig lite synpunkter och feedback när det gäller min hemsida.

www.davidschreiner.com

Tack så mycket på förhand

/David
Sidan är snygg men det jag fastnade för var bilderna! Härliga perspektiv och fina bildvinklar...lite annorlunda och väldig bra foto.
/Göran
 

Daniel Söderholm

Aktiv medlem
Hej
Håller på som bäst och snickrar på en hemsida så den här tråden har gett mycket inspiration.
Det svåraste med en hemsida tycker jag är att skla bort det onödiga och få den enkel och tilltalande, mycket svårt.Som sagt många fina exempel ovan, Dvid jag tycker din sida är fin enkel och lättnavigerad.

Jag håller som sagt på själv och snickrar, vore väldigt tacksam om någon eller några ville titta på min sida och ge lite feedback, tack på förhand
/Daniel www.dsfoto.info.se

www.dsfoto.info.se
 

davidschreiner

Picturo-administratör
dJb skrev:
Jag tycker att det är en snygg och ren sida utan några särskilda minus, utom en sak. När man bläddrat igenom några bilder i fullformat så finns det ingen direkt väg tillbaka till förstasidan så antingen får man klicka bakåt flera steg eller ladda om sidan.

Ta gärna en titt på min sida, som dock är under utveckling. Jag håller även på byta ut lite bilder så en del thumbnails funkar inte.

www.djb.se
Hej David,

tack för dina synpunkter. När man bläddra igenom bilderna i fullformat och vill komma tillbacka till tumnaglerna så finns det en länkt i högra, nedersta hörnet som jag kallade "back". Har märkt att den syns lite dåligt på vissa skärmar. Vill dock ändå göra om sidan i Flash eftersom jag tycker att Dreamweaver bygger upp bilderna ganska fult. Vill hellre har en soft fadning mellan bilderna...

Jo David, jag känner till din sida. Har varit inne där för några månader sedan och blev lite frustrerad för att jag inte ricktigt fattade hur man skulle navigera. Detta fungerar dock mycket bra numera. Mycket lättnavigerad och så är den ju verkligen väldigt snygg och ren. Tycker att du presentera dina bilder på ett bra och proffsigt sätt. Det ända som ja kan komma på är att tumnaglerna är lite pixliga och att det blir rätt mycket "white space" när man klickar på bilder i högformat. Men det är väl smaksak...

/David
 

davidschreiner

Picturo-administratör
froderberg skrev:
texten i den svarta rutan är helt oläslig på min skärm
Hej Magnus,

Har sett att texten är lite mörk och därför evtl. svår att läsa på visa skärmar. Det tycker jag är det mest tråkiga med att göra en hemsida. Sidan och bilderna kan se ut hur som helst beroende på vilken skärm man har och hur man har ställt in den. På min skärm är förstasidan blå och texten väldigt ljus. Då är det naturligtvis frustrerande om den inte ens går att läsa för vissa.
Är det nån som har tips hur man kan lösa detta?

/David
 

JimSlim

Avslutat medlemskap
abbeman skrev:
Hallå

Jag hade tänkt att sätta mig ner och försöka jobba med en hemsida. Tyvärr så saknar jag lite inspiration. Tänkte höra med er om ni har sett något spektakulärt och snyggt på hemsidefronten som man kan få inspiration av. Finns det t ex några medlemmar här på forumet som lyckats bra med sina hemsidor tycker ni?

Tack på förhand / Albin

Se bara till att du inte härmar andra för mkt, utan försök komma på dina egna personliga ideer`, det försöker iallafall jag med. Vi får se hur det går :)


http://www.jhphotoart.com/

Jag har också satt mig ner för att bygga min sida "ÄNTLIGEN" men den är långt ifrån färdig, kommer ta tid.

Lycka till/ Jim
 

dJb

Aktiv medlem
davidschreiner skrev:
Hej David,

tack för dina synpunkter. När man bläddra igenom bilderna i fullformat och vill komma tillbacka till tumnaglerna så finns det en länkt i högra, nedersta hörnet som jag kallade "back".
Ja nu ser jag den.. men den syntes ganska dåligt på min skärm. Det ska bli intressant att se hur resultatet blir om du bygger om den i flash!

...och att det blir rätt mycket "white space" när man klickar på bilder i högformat. Men det är väl smaksak...
Detta verkar uppkomma i Mozilla. I internet explorer så anpassas ramen efter bilderna. Vet inte vad det beror på.

mvh
David
 

starnut

Aktiv medlem
Härlig tråd med massa inspiration!
Kika gärna in på min sida också,
www.andersoskar.com
Foto och photoshop alster
 
ANNONS