Annons
Gammal 2013-03-14, 18:12
Lars_E

Dags igen o med samma formulering. Bara så ni vet
Gammal 2013-03-14, 18:30
Curt L

Har vid de senaste utskicken fått 2 ex. av Fotosidan Magasin. Har ännu inte hunnit kolla upp om jag betalar för två prenumerationer, vilket inte är min avsikt, men får nog ta mig tid att göra det nu.
Gammal 2013-03-14, 19:37
elmfeldt
Redaktör

Prenumerationsdatabaser låter enkelt men jag har lärt mig att det är långtifrån det.

Vi har specat att för vår titel så skall, om en ny prenumeration kommer in, den läggas efter en eventuell befintlig. Förutsättningen är dock att adressen är _exakt_ densamma. Minsta lilla diff så riskerar den att tolkas som en ny _annan_ prenumerant.

Jag har kikat på just dina två ordrar och de ser identiska ut på leveransadressen så det borde resulterat i en förlängd prenumeration. Dock låter det ju som det är något fishy med din. Kontakta kundtjänst (för vi har tyvärr inte tillgång till databasen) på:

Kundtjänst prenumeration:
Fotosidan Magasin: 08-7996232
mailadress: fotosidanmagasin@pressdata.se

Får du inte svar inom 3-4 arbetsdagar så maila mig (david@fotosidan.se) så skall jag ta ett varv med dem.
Gammal 2013-03-14, 20:35
gedjan

Curt L skrev: Har vid de senaste utskicken fått 2 ex. av Fotosidan Magasin. Har ännu inte hunnit kolla upp om jag betalar för två prenumerationer, vilket inte är min avsikt, men får nog ta mig tid att göra det nu.
Har precis som du fått dubbla ex. av tidningen efter förlängning av medlemskap och prenumeration. Mycket riktigt så hade det blivit dubbla prenumerationer.
Och det är inte första gången detta händer. Mail till kundtjänst och dom har nu slått ihop prenumerationerna... Men något i logistiken stämmer inte, detta skall ju inte behöva påpekas varje gång man förlänger sin prenumeration?!
Gammal 2013-03-15, 07:50
LeffeHP

Tummen ner
O jag har inte fått nr 2 heller trots betalning i november.
Nu börjar jag bli jävligt less på detta! Upplagan är ju begränsad så ni kunde ju inte skicka ut nr 1 till mig i efterhand.

Kan ni inte hantera prenumerationer ska ni fan inte hålla på med det!!!

Ska tilläggas att jag varit i kontakt med pressdata tidigare i år när inte nr 1 kom, skickat in bevis på betalning, fått svar av David E här... Inget händer.
Gammal 2013-03-15, 08:05
LeffeHP

elmfeldt skrev: (1) Jag ser personligen till att packa ett ex av senaste numret och lägga på lådan imorgon (så du bör ha den ons/tors om Posten funkar som den skall)
(2) Jag skall också imorgon kolla varför din order inte trillat över till vår prenumerations-databas (vi hittade förra veckan ett antal, ca 70 st, som sedan hösten inte trillat över ordentligt) som ligger hos en tredjepart.
(3) Vi har påbörjar arbete med en bättre koppling mot prenumerations-databasen för att minimera sånt här.
(4) Jag tror inte det var en påminnelsefaktura du fick utan en förnyelsefaktura (som skickas ut när en prenumeration håller på att ta slut).
Detta gör mig än mera tokig.
Det var ju behjärtansvärt av dig David att skicka ut nr 1 omgående till TS, men till mig skrev du några dagar innan att nr 1 var helt slut...
http://www.fotosidan.se/forum/showpo...56&postcount=9
Gammal 2013-03-15, 08:23
Bombus

Samma lika
Curt L skrev: Har vid de senaste utskicken fått 2 ex. av Fotosidan Magasin. Har ännu inte hunnit kolla upp om jag betalar för två prenumerationer, vilket inte är min avsikt, men får nog ta mig tid att göra det nu.
Detsamma hände mig förra året/gången jag förnyade medan den gamla fortfarande var aktiv (det var väl något erbjudande som jag hoppade på för att det var rabatterat). Fick svaret från kundtjänst: -nej du har inte två prenumerationer men du kan ju alltid ge bort den andra tidningen till någon intresserad. Nu har jag dock "för många prenumerationer" på tidningar så jag kunde inte hålla koll på om jag verkligen fick min förlängning eller om det faktiskt blev två "korta prenumerationer". Jag lät bägge dö sotdöden och struntade i allt vad påminnelser hette.
/Johan
Gammal 2013-03-15, 08:56
elmfeldt
Redaktör

LeffeHP skrev: Detta gör mig än mera tokig.
Det var ju behjärtansvärt av dig David att skicka ut nr 1 omgående till TS, men till mig skrev du några dagar innan att nr 1 var helt slut...
http://www.fotosidan.se/forum/showpo...56&postcount=9
6/7/1 är helt slut hos kundtjänst. Däremot rotade vi fram en kartong på kontoret och har använt den för utskick. Jag hade glömt att du ville ha men lägger på lådan idag.
Gammal 2013-03-15, 08:59
elmfeldt
Redaktör

LeffeHP skrev: O jag har inte fått nr 2 heller trots betalning i november.
Nu börjar jag bli jävligt less på detta! Upplagan är ju begränsad så ni kunde ju inte skicka ut nr 1 till mig i efterhand.

Kan ni inte hantera prenumerationer ska ni fan inte hålla på med det!!!

Ska tilläggas att jag varit i kontakt med pressdata tidigare i år när inte nr 1 kom, skickat in bevis på betalning, fått svar av David E här... Inget händer.
Du har ju en historia av flera år med problem. Jag förstår att det irriterar dig. Jag mailar min kontakt på pressdata och så skall jag se varför du inte fått nr2.
Gammal 2013-03-15, 09:14
Bj-örn

Fishy databas
elmfeldt skrev: Prenumerationsdatabaser låter enkelt men jag har lärt mig att det är långtifrån det.

Vi har specat att för vår titel så skall, om en ny prenumeration kommer in, den läggas efter en eventuell befintlig. Förutsättningen är dock att adressen är _exakt_ densamma. Minsta lilla diff så riskerar den att tolkas som en ny _annan_ prenumerant.

Jag har kikat på just dina två ordrar och de ser identiska ut på leveransadressen så det borde resulterat i en förlängd prenumeration. Dock låter det ju som det är något fishy med din.
Hej
Detta har även hänt mej, men jag har exakt lika adresser.
Mvh
Bj-örn
Gammal 2013-03-15, 09:16
elmfeldt
Redaktör

Bj-örn skrev: Hej
Detta har även hänt mej, men jag har exakt lika adresser.
Mvh
Bj-örn
Kollar upp dig också.
Gammal 2013-03-15, 10:20
LeffeHP

elmfeldt skrev: 6/7/1 är helt slut hos kundtjänst. Däremot rotade vi fram en kartong på kontoret och har använt den för utskick. Jag hade glömt att du ville ha men lägger på lådan idag.
Tackar för det!
Gammal 2013-03-15, 11:25
elmfeldt
Redaktör

LeffeHP skrev: Tackar för det!
@LeffeP. Allt ser rätt ut i adressfilen och det även historiskt. Så inget hos oss tyder på att det skulle finnas något fel hos oss. Nästa steg är att kolla om det är problem med postgången hos dig. Har du problem med andra leveranser?
Gammal 2013-03-15, 11:27
elmfeldt
Redaktör

@NiSomFåttDubbelt. Jag har kollat upp er och det finns inga märkligheter i pren-databasen (dvs det ligger inget dubbelt). Så nästa felsökning blir att kolla om tryckeriet av någon anledning har adresserat dubbelt. Återkommer.
Gammal 2013-03-15, 11:42
LeffeHP

elmfeldt skrev: @LeffeP. Allt ser rätt ut i adressfilen och det även historiskt. Så inget hos oss tyder på att det skulle finnas något fel hos oss. Nästa steg är att kolla om det är problem med postgången hos dig. Har du problem med andra leveranser?
Vad jag vet har jag inga problem med leveranser, men jag får kolla upp det.
Återkommer.
När skickades nr 2 ut till prenumeranterna?
Besvara

Bokmärken

Ämnesverktyg
Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:42.

Elinchrom ELB 500 TTL