Annons

Trasig Canon 24-105 f4L IS

Produkter
(logga in för att koppla)

Zo0m

Ny medlem
Hej!
I somras tappade jag min kameraväska med en kamera och ett objektiv. Fallet var inte så högt (0,5m) och efter det har det varit väldigt trögt att zooma med objektivet. IS och autofokus fungerar helt utan anmärkning så det är bara det att det är trögt att zooma. Bilderna blir mycket skarpa. Nu har jag gått över till annat kameramärke men jag tänkte ev. försöka få ut lite pengar från min dyra brevpress.
1) Jag säljer den i befintligt skick.
2) Jag reparerar den och säljer därefter. Som jag förstår det så är det rätt dyrt. Ni som gjort det förut. Vad har ni betalat?

Tack på förhand!
 

Rommel

Avslutat medlemskap
Jag hade gjort alternativ 3. Tagit det på hemförsäkringen och tagit ut pengar.



/Stefan R. Nilsson
 

Zo0m

Ny medlem
Tack för svaret. Jag är faktiskt försäkrad mot klumpighet men desvärre köpte jag objektivet begagnat och saknar därmed kvitto. Så jag kan inte bevisa hur mkt jag köpte den för. Så där lärde vi oss en läxa...

För att smala av frågan:
Hur mycket kostar ungefär en objektivreparation? Som jag förstår kostar det 1000 spänn bara att få reda på hur mycket det ska repareras för...
 

SD40T-2

Avslutat medlemskap
Tack för svaret. Jag är faktiskt försäkrad mot klumpighet men desvärre köpte jag objektivet begagnat och saknar därmed kvitto. Så jag kan inte bevisa hur mkt jag köpte den för. Så där lärde vi oss en läxa...

För att smala av frågan:
Hur mycket kostar ungefär en objektivreparation? Som jag förstår kostar det 1000 spänn bara att få reda på hur mycket det ska repareras för...
Intervision tar 700:- för ett kostnadsförslag har jag för mig. Kostnaden dras sedan av mot reparationskostnaden om du bestämmer dig för att reparera objektivet.
OBS! Kolla upp det här, jag är inte säker.
 
ANNONS