Annons

Dyr reparation

Produkter
(logga in för att koppla)

a_mattsson

Aktiv medlem
Min a900 började haka upp sig och jag lämnade in den för kostnadsförslag. Den är väl använd (53000 exponeringar), och i stort sett alla slitdelar behöver bytas ut, men då kommer kameran också bli "som ny". Det kommer kosta 7000 kr. Nu är jag lite i valet och kvalet om reparera kameran eller sätta den på hyllan och skrapa extra pengar till till en A99 eller A7. A99 ligger nog närmast eftersom den passar min optik bäst.
Nu ligger tanken att reparera och behålla kameran ett tag närmast. Det skär lite i hjärtat att he en sådan bra kamera och inte kunna använda den.
Är det någon annan här som har liknande erfarenheter och tankar om det.
 

freddan_6

Aktiv medlem
Du borde kunna sälja din A900 för något mer än vad den kostar att reparera. Om du inte tror det kan du säkert sälja den som ej fungerande/för delar men få betydligt mindre. Tittar man på ebay avslutade affärer ligger de i spannet 6000-9000 SEK i Europa där det är högre pris än i USA. Din borde gå i högre spannet då den blir som ny i viktiga interna delar. Sen finns det också möjlighet att sälja innan reparation, men då blir priset rätt lågt.
 
ANNONS