Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildöverföring problem

Produkter
(logga in för att koppla)

gottne

Aktiv medlem
Jag kör W8. Kamera Nikon
Vad beror det på att det blir en "hinna" i färg som täcker bilden helt eller delvis vid överföring från kamera till dator? Vid trixande med kopiering eller annat går den bort.
 

gottne

Aktiv medlem
Jag fotar med Nikon, dels Coolpix dels 7001 och problemen finns på båda. Jag sparar i Jpeg. Det är ingen mening att skicka bild för då försvinner "hinnan" av någon anledning.
 

gottne

Aktiv medlem
Skärmdump

Jag försöker skicka en skärmdump med bara en bild men den överstiger de ynka 100 KB som fotosidan kan ta emot. Jag vet inte hur jag kan gå vidare.
 

jaan v

Aktiv medlem
Lite svårt att tolka felbeskrivningen - men är inte det TS beskriver förenligt med olika representationer av 'bilden' av applikationer utan respektive med korrekt färghantering?
Det låter ju som slutresultatet är tillfyllest i alla fall.
 

gottne

Aktiv medlem
Jag har svårt att förstå facksnack. Men jag kompletterar med lite uppgifter. Tar jag in bilden i t.ex Photoshop så är "hinnan" borta. Men om jag drar bilden från en mapp till en annan så är den kvar. Likaså om jag kopierar bilden inom samma mapp. Inte vet jag om det säger er nånting.
 
ANNONS