Annons

E-Infinity

Produkter
(logga in för att koppla)

Trued

Aktiv medlem
Köp

Har handlat där flera gånger. Utmärkt! Kameror har ofta inte svenska menyer. Men det är inga problem då engelska alltid finns. Köp!
 

PeterWem

Aktiv medlem
Har handlat där flera gånger. Utmärkt! Kameror har ofta inte svenska menyer. Men det är inga problem då engelska alltid finns. Köp!
För Canon låser man upp språklåset genom att ändra från 0 till 1. Enklast via Tornado EOS. Gjort det på en 6D med enbart meny på engelska, kinesiska och japanska.
 

Johey

Aktiv medlem
På min A7Riii är det engelska och asiatiska språk. Går bra att växla mellan PAL och NTSC.
 

Stene_68

Aktiv medlem
Behövs det ett "tourist limited warranty" för att få en garantireparation i Sverige eller räknas en kamera köpt därifrån som köpt i Europa?
 

Third eye

Aktiv medlem
Behövs det ett "tourist limited warranty" för att få en garantireparation i Sverige eller räknas en kamera köpt därifrån som köpt i Europa?
Räknas inte som Europaköp och de hänvisar alla garantianspråk till sig själva och gissningsvis själva gör garantianspråk mot Asien.
Vi köpte en Canon 5D mkiv (som har svenska menyer) som saknar c—log uppdateringen som dök upp. Vi frågade rakt ut till Canon Sverige om de gjorde någon skillnad på vit och grå import och deras svar var att garanti hänvisas till ursprungsland/säljare men att clog uppdateringen gör de oavsett vart den köpts.
 

PeterWem

Aktiv medlem
Räknas inte som Europaköp och de hänvisar alla garantianspråk till sig själva och gissningsvis själva gör garantianspråk mot Asien.
Vi köpte en Canon 5D mkiv (som har svenska menyer) som saknar c—log uppdateringen som dök upp. Vi frågade rakt ut till Canon Sverige om de gjorde någon skillnad på vit och grå import och deras svar var att garanti hänvisas till ursprungsland/säljare men att clog uppdateringen gör de oavsett vart den köpts.
200 kr så fixar du C-log själv.
 

Stene_68

Aktiv medlem
Räknas inte som Europaköp och de hänvisar alla garantianspråk till sig själva och gissningsvis själva gör garantianspråk mot Asien.
Vi köpte en Canon 5D mkiv (som har svenska menyer) som saknar c—log uppdateringen som dök upp. Vi frågade rakt ut till Canon Sverige om de gjorde någon skillnad på vit och grå import och deras svar var att garanti hänvisas till ursprungsland/säljare men att clog uppdateringen gör de oavsett vart den köpts.
Måste man själv betala frakten? Hur mycket kostar den ungefär i så fall?
 

Third eye

Aktiv medlem
Måste man själv betala frakten? Hur mycket kostar den ungefär i så fall?
Ganska säker på att man får betala själv. Gissningsvis runt 300 kanske.

Skickade tillbaka en Feiuytech GoPro gimbal till Shengsen i Kina för reklamation. Köpt på Ebay uk men returen var tvunget att gå till Asien. Trir jag betalade 240kr då.
 

museo12

Aktiv medlem
Hur lång tid brukar det ta för en leverans? Först fick jag mail om att det skulle dröja 5-10 arbetsdagar och för en liten stund sedan fick jag ett mail om att beställningen var klar att skickas.... Hur snabbt brukar det gå?
 

Ades

Aktiv medlem
Hur lång tid brukar det ta för en leverans? Först fick jag mail om att det skulle dröja 5-10 arbetsdagar och för en liten stund sedan fick jag ett mail om att beställningen var klar att skickas.... Hur snabbt brukar det gå?
För mig gick det fort.. Skickades på 2-3 dagar från e-infinity.. Sen med DHL så var paketet i Tyskland 4 på morgonen och jag hade paketet i hand samma dag (notera att jag bor 100 mil norr om Sthlm)
 

Third eye

Aktiv medlem
Vi har fått våra grejjer på drygt 5 dagar.
Dessutom fick vi en bild på den packade leveransen i 2 av 3 ordrar.
 

museo12

Aktiv medlem
Tack för svaren! Jag fick också ett foto av min leveransfärdiga kamera igår. Idag har det inte hänt något alls. Hoppas få kameran på måndag. Då blir det en vecka. Allt annat är en bonus.
 

FabianS

Ny medlem
Jag beställde min Gh5a i torsdags 21/6 råkade så klart få med min gamla adress och telefon nummer via paypal..
Så var direkt i kontakt med supporten, snabba svar och de sa att de tyvärr inte kunde ändra adressen men fick uppdaterat till mitt nya telefon nr.
Som tur är det mina föräldrars adress och jag har fortfarande gällande "adressändring eftersändelse"
Och idag fick jag mail med bild om att de ska skickas.
Är lite smått nervös över om de fick med mitt nya nummer, men håller mina tummar!
 
ANNONS