Annons

Bilder som försvinner

Produkter
(logga in för att koppla)

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Dom enda bilder som plockas bort utan att vi meddelar det är sådana som placerats i pooler med speciella regler som man uppenbarligen struntat i att läsa; vanligtvis bilder tagna efter 1990 i "Tidsdokument" eller mobilbilder i "Toycamera".

Vi plockar aldrig bort dessa ur album, bara ur poolen. I Mjukstart plockas inget bort.

Din länk ger inte något exempel på en bild som försvunnit - jag behöver ett konkret exempel på en sådan bild.
 
Är den inte, då måste det vara något konstigt med våra brandväggar eller något sånt här på jobbet för den samt några andra bilder från några andra användare syns inte.
Får ta och kolla hemma ikväll, tack för ett snabbt svar!!
 

erro.se

Aktiv medlem
Jag kan heller inte se din bild. Den blockeras av min brandvägg eftersom den anser att bilden innehåller "virus" i form av den JPG buffer overflow vulnerability som upptäcktes för ett tag sedan (2,5 år faktiskt).

Det händer mig ibland när bilder visas på Fotosidan, men konstigt nog bara just på Fotosidan. Har aldrig sett det problemet på andra sajter.

Min brandvägg säger:
[217] Microsoft Multiple Application/OS GDI+ JPEG Processing Buffer Overflow Vulnerability attempt detected (CAN-2004-200)

Microsoft säger:
http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/MS04-028.mspx
 
erro.se skrev:
Jag kan heller inte se din bild. Den blockeras av min brandvägg eftersom den anser att bilden innehåller "virus" i form av den JPG buffer overflow vulnerability som upptäcktes för ett tag sedan (2,5 år faktiskt).

Det händer mig ibland när bilder visas på Fotosidan, men konstigt nog bara just på Fotosidan. Har aldrig sett det problemet på andra sajter.

Min brandvägg säger:
[217] Microsoft Multiple Application/OS GDI+ JPEG Processing Buffer Overflow Vulnerability attempt detected (CAN-2004-200)

Microsoft säger:
http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/MS04-028.mspx
Aha det förklarar en del, vi kör fortfarande XP med servicepack 1 på jobbet då måste man hämta en uppdatering hos Microsoft enl länken ovan.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
erro.se skrev:
Är det bilderna som de sparats av fotografen som ger problemet? Eller är det Fotosidans "behandling" av dem som ställer till det?
Du länkade bara till två olika, men båda dessa har förminskats av "imagemagick" som vi använder.

Antar att det blir något visst bitmönster i filen som får virusprogrammet att tro det är en exploit. Får du samma meddelande på mellanformatet och det förstorande formatet?
 

erro.se

Aktiv medlem
Ja, åtminstone på mellanformatet.

Och det märkliga är som sagt att jag aldrig ser det på några andra sidor, bara här på FS.

Blockeringen ligger som en del i min brandväggs Intrusion Detection funktion, och jag kan bara slå av den som helhet. Jag kan alltså inte välja att ha IDS igång men att bara slå av just denna JPG-expolit-kontroll.
 
ANNONS