Annons

hur organisera resan till Lofoten?

Produkter
(logga in för att koppla)

andreassofus

Aktiv medlem
Nu är jag hemma från Lofoten igen. Eller jag kom hem i fredags rättare sagt. körde riktigt mycket bil faktiskt. körde bara 30 mil första dagen då jag kom iväg sent på eftermiddagen. Sen körde jag faktiskt ända till lofoten i ett sträck dagen efter. 115-120 mil ca.
dom två första dagarna hade jag tur med vädret. åkte omkring massor och tittade och det är fantastiskt fint där.

dom 2-3 övriga dagarna så regnade det väldigt mycket och blåste storm typ och det vädret skulle hålla i sig så jag åkte därifrån och begav mig till Abisko nationalpark en snabbis, sen vidare upp till norra finland och till slut treriksröset.


Nackdelen med att åka till lofoten första gången är att man inte vet vart man ska eller var man ska fota. Sen så ser man så fruktansvärt många fina ställen man vill fota på, men eftersom jag i stort sett alltid bara fotar vid solnedgång så kunde jag ju omöjligt stå och vänta vid alla ställen tills ljuset var rätt.

Är riktigt sugen på att åka tillbaka nu när jag vet vart allt ligger. Kommer nog koncentrera mig på södra lofoten då eftersom det är där det är som allra bäst (enligt mig)
sen vill jag ha lite bättre tur med vädret också :)
Jag fick dock en hel del bra bilder och lite där till som till och med var över förväntan så jag är nöjd med resan.

Var borta i 8 dagar och körde 440 mil. Körde sen från treriksröset och hem i ett svep. ca 170 mil och 22 timmar :)
stannade bara och lite snabbt några gånger samt vilade en stund när jag var trött.

Hur som helst så kommer jag åka tillbaka till lofoten och inte köra omkring så mycket som jag gjorde nu :)
 
ANNONS