Annons

Intervju med Canons VD om utvecklingen

Produkter
(logga in för att koppla)

martinot

Aktiv medlem
Har inte hunnit att se den (även om det endast är 5 min som är relevanta av 30 min), men du kan ju börja med att berätta på vilket sätt som den är relevant, och för vilket av alla ämnen som diskuteras (istället för att vara upprörd och lägga tid på att klaga och föra dessa metadiskussioner)?

Intressant att du inte vill lägga några minuter på att skriva vad den handlar om, men förväntar dig att alla läsare i tråden skall se på en halvtimmes video, för att få ut 5 min (okänt) material?

Känns ju vettigt.
 

JoakimOlsson

Aktiv medlem
Har inte hunnit att se den (även om det endast är 5 min som är relevanta av 30 min), men du kan ju börja med att berätta på vilket sätt som den är relevant, och för vilket av alla ämnen som diskuteras (istället för att vara upprörd och lägga tid på att klaga och föra dessa metadiskussioner)?

Intressant att du inte vill lägga några minuter på att skriva vad den handlar om, men förväntar dig att alla läsare i tråden skall se på en halvtimmes video, för att få ut 5 min (okänt) material?

Känns ju vettigt.
Hela videon berör trådens ämne. Inte hela handlar om just kamerahus, vilket var delen någon undrade om specifikt, utan den handlar om mer som rör Canon jämfört med andra kameramärken.

Det förstår man enkelt om man klickar på länken.

Jag förväntar mig att man kan vara intresserad av ämnet om man är i denna tråden. Oavsett media. Men jag hade fel.
 

Astroscapist

Aktiv medlem
Har inte hunnit att se den (även om det endast är 5 min som är relevanta av 30 min), men du kan ju börja med att berätta på vilket sätt som den är relevant, och för vilket av alla ämnen som diskuteras (istället för att vara upprörd och lägga tid på att klaga och föra dessa metadiskussioner)?

Intressant att du inte vill lägga några minuter på att skriva vad den handlar om, men förväntar dig att alla läsare i tråden skall se på en halvtimmes video, för att få ut 5 min (okänt) material?

Känns ju vettigt.
Att höra en utvärdering från en som hört en åsikt från en annan är inget bra. Alltid bäst att gå till källan och bilda sin egen uppfattning om personens åsikter. Jag har sett videon och den är bra. Sen om man håller med allt Tony har att säga är väl upp till var och en. Han lägger fram sina synpunkter på ett bra sätt. Han berör under några minuterad han tycker om detta ämne.

/Stefan
 

iSolen.se

Guest
Har inte hunnit att se den (även om det endast är 5 min som är relevanta av 30 min), men du kan ju börja med att berätta på vilket sätt som den är relevant, och för vilket av alla ämnen som diskuteras (istället för att vara upprörd och lägga tid på att klaga och föra dessa metadiskussioner)?

Intressant att du inte vill lägga några minuter på att skriva vad den handlar om, men förväntar dig att alla läsare i tråden skall se på en halvtimmes video, för att få ut 5 min (okänt) material?

Känns ju vettigt.
God forumsed är att sammanfatta vad länkens innehåll är. Länken är till för referens. Man ska inte tvinga folk att klicka på länkar för att förstå vad inlägget går ut på.

Att höra en utvärdering från en som hört en åsikt från en annan är inget bra. Alltid bäst att gå till källan och bilda sin egen uppfattning om personens åsikter. Jag har sett videon och den är bra. Sen om man håller med allt Tony har att säga är väl upp till var och en. Han lägger fram sina synpunkter på ett bra sätt. Han berör under några minuterad han tycker om detta ämne.

/Stefan
Jättebra, men den som länkar ska skriva varför länken är relevant och dess innehåll. Gärna också hur du relaterar till den, typ varför du tycker uppgiften är bra eller dålig. Videoklippet/artikeln ska vara där som referens.
 
Senast ändrad:

martinot

Aktiv medlem
God forumsed är att sammanfatta vad länkens innehåll är. Länken är till för referens. Man ska inte tvinga folk att klicka på länkar för att förstå vad inlägget går ut på.
Exakt. Precis vad även jag och PMD far efter. Underlättar för alla läsare (och kräver bara några meningar/minuters ansträngning av skribenten).
 

Bengf

Aktiv medlem
Har tittat på videon och han pratar intensivt och länge om olika fördelar/nackdelar som han själv anser om spegelfria/spegelreflex kameror, där han tycker objektivval i kombination av tillgång och prisvärde ger stora fördelar, där tycker han att C/N har fördelar jämfört med Sony, här tror jag Tony hamnar på plussidan hos flera läsare. Svårt tror jag att ge en bra resumé efter ett sådan intensivt pratande som svänger friskt mellan personligt tyckande och andra fakta om kamerahus med funktioner.
 

martinot

Aktiv medlem
Stort tack för sammanfattningen Bengt, för oss som inte orkat eller hunnit att se igenom videon (tycker att Northrup absolut kan ha sina bra poänger i att förklara saker, men ibland något snacksaliga och utdragna video för min personliga smak).
 
ANNONS