Annons

Vit sida i forumet var och varannan gång (500 internal server error)

Produkter
(logga in för att koppla)

Tony johansson

Aktiv medlem
Aha, det är därför jag upplever detta problem, sedan igår, tror jag det är. Trodde att det var en uppdatering på min dator som spökade, men så är det alltså inte. Skönt att få rett ut det i a f. Inget ont utan något gott med sig ;-).
 

martinot

Aktiv medlem
För mig laddar det bara rätt ca var fjärde gång. 😫

Eftersom det inte hänt något sedan i torsdags så kommer det nog inte fixas på ett tag. Trodde också att det skulle åtgärdas inom åtminstone ett par timmar. Nu har det gått en halv vecka. Orkar inte längre. Tittar in om en halv vecka igen och ser om det är fixat, eller inte. Är det inte fixat då så får jag väl öka tiden och vänta ytterligare ett par veckor innan jag tittar in igen.

Sådant här har jag inte ork med. 😣
 

zosma

Aktiv medlem
Väldigt tråkigt som det är nu att försöka läsa forum, tog en evighet innan jag fick ens möjlighet att svara på den här tråden. Och att försöka läsa trådar är svårt för det mesta blir det bara vitt. Borde inte vara så svårt att fixa till det.
 

janc

Aktiv medlem
Noterar att problemet kvarstår söndag morgon vid 07.30 tiden. Kan givetvis inte säga något om orsaken (samma som förra gången kanske?) eller vad som är en rimlig åtgärdstid - men ett meddelande på förstasidan om att problemet är noterat och när det färväntas vara åtgärdat hade varit bra.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Det blir vit sida varje gång. Eller, helt vit är den inte, det är en annons på sidan. Man får ladda om flera gånger. Och varje gång laddas annonsen. Är det ett trick på konkursens brant. Ett sätt att få fler annonsträffar??????
 

ztenlund

Aktiv medlem
Märkligt. Jag upplever bara det här problemet på datorn, men inte på mobilen...
Men nu verkar det ju vara fixat, så om du inte jämför sida vid sida samtidigt är det en poänglös observation. Det fungerade precis lika uselt både i min telefon som på datorn. Eller fel, telefonen var ännu uslare eftersom FS reklambanner för halva priset på plusmedlemskap mm ligger staplad uppepå frågetecknet så att en hyfsad del av skärmen går bort. Som om den inte är nog irriterande på en vanlig dator. Jag har förstått att det finns ett erbjudande nu, men jag har också förstått att det precis som vanligt går ut på att man ska ha "löpande" medlemskap via Klarna. Något som absolut inte är aktuellt. Klarna ska vare sig lagra mina kortuppgifter eller skicka några fakturor. Punkt.
 

Tony johansson

Aktiv medlem
Men nu verkar det ju vara fixat, så om du inte jämför sida vid sida samtidigt är det en poänglös observation.
Må så vara, men min observation baserar sig på att jag ännu inte öppnat datorn idag, däremot hade jag det problemet som beskrivs, med datorn igår. Är det däremot fixat, då är det ett icke-problem nu.
 
Senast ändrad:

fotobollfoto

Aktiv medlem
Jag tror att det var lönekörningen som hängt dig och låst viktiga systemresurser. För nu, första vardagen efter den 25:e, funkar det fint.

:)
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Jag tror att det var lönekörningen som hängt dig och låst viktiga systemresurser. För nu, första vardagen efter den 25:e, funkar det fint.

:)
Du menar att det var Magnus och Martins lön som skulle räknas ut och det blev så stora belopp att det tog hela helgen att räkna ut alla nollor.

Nej detta är vanligt inom IT. Man gör en rättning som löser ett problem. Sedan har man för dålig versionshantering och det gamla problemet följer med i en senare rättning av annan kod eller uppgradering.
Inom professionel IT är detta en dödssynd. Fast det förekommer trots det.
Sedan får man som projektledare en mängd kunder som är förbannade och frågor varför har det här problemet kunnat komma tillbaka. Vi som leverantör måste då be om ursäkt och ge en vettig förklaring.
Det borde också låta Fotosidan.
 

afe

Aktiv medlem
Du får väl mejla redaktion@fotosidan.se och avkräva dem en offentlig ursäkt och fem års gratis plusmedlemsskap som plåster på såren för att de inte startat om sin lastbalanserare (eller vad det nu var som strulade). ;)
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Sorry, jag har missat denna tråd.

Kan någon ge mig en exakt tidsangivelse på när en sådan här vit sida uppstod, så kan jag enklare gräva i loggarna
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Det verkar ha startat den 24/8 runt midnatt. Fotbollfoto var den första som la in ett klagomål.
Det verkar ha fixats nu på Måndagens morgon.

Vi är många som kan en hel del om IT. Skulle vara kul att få veta varför detta problem uppstår. Har inte upplevt det på någon annan hemsida.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag noterade att det hade börjat (om) 2019-08-24, 02:29. Se inlägg #10. Innan dess var senaste gången någon skrev om det 2019-08-01, 23:45, inlägg #9.

Under tiden mellan inlägg #9 och #10 tycks inte problemet ha funnits (eller åtminstone inte uppmärksammats i den här tråden).
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Jag noterade att det hade börjat (om) 2019-08-24, 02:29. Se inlägg #10. Innan dess var senaste gången någon skrev om det 2019-08-01, 23:45, inlägg #9.

Under tiden mellan inlägg #9 och #10 tycks inte problemet ha funnits (eller åtminstone inte uppmärksammats i den här tråden).
Datum och tid för när det upphörde förra gången visar att det är ett återkommande fel.
Det är nu andra gången med samma bekymmer. Låt oss slippa se det en tredje gång.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Jag noterade att det hade börjat (om) 2019-08-24, 02:29. Se inlägg #10. Innan dess var senaste gången någon skrev om det 2019-08-01, 23:45, inlägg #9.

Under tiden mellan inlägg #9 och #10 tycks inte problemet ha funnits (eller åtminstone inte uppmärksammats i den här tråden).
Det höll på längre än vad svaren indikerar, men jag vet inte exakt hur länge. Jag startade t ex defintivt inte tråden precis när det började.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Det verkar ha startat den 24/8 runt midnatt. Fotbollfoto var den första som la in ett klagomål.
Det verkar ha fixats nu på Måndagens morgon.
[...].
Nä, det var Stenlund som startade tråden.

Jag har dock kommenterat att jag inte får ”internalal server error”. Sidan var helt vit med en annons uppe i högra hörnet.

Sedan har jag gjort några larviga ironiska inlägg om att det beror på att lönekörningen tar all kapacitet.

Håller med om att problemet lyst med sin frånvaro sedan i måndags.
 
ANNONS