Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Astrofoto som ny motiv/genre-kategori

Produkter
(logga in för att koppla)

arthurn

Avslutat medlemskap
Astrofotografi saknas som motiv/genre-kategori vid uppladdning. Kanske finns intresse för en grupp också?

Obs. jag kan inte föra astrofotografers talan då det inte är mitt område över huvud taget (inte än); mitt perspektiv är att kategorin tveklöst skulle underlätta vid sökning efter bilder. "Nattbild" är ju hånfullt.

Det är kanske en av de smalaste nischerna, men ändå.

Känner ni astrofotografer en brist här över huvud taget?
 

MagnusCal

Aktiv medlem
Jag saknar annars Astrologi-foto ;)

Skämt åsido, jag kan heller inte föra Astro-foto-genrens talan, men nog kan jag hålla med om att det i alla fall skulle bli lättare att hitta dessa sällsynt vackra bilder.
 

yvonn

Ny medlem
Hej

Jag som är intresserad och tar mycket astronomibilder, när tillfällen ges, skulle önska att astronomi/astrofotografering blir inlagt som ny genre på Fotosidan.

MVH
Yvonne G
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Astrofoto som en ny kategori förefaller mig vara en alldeles utmärkt idé!

Jag byggde mig ett teleskop i min tidiga ungdom (inklusive slipning av huvudspegeln). Teleskopet stals dock för väldigt längesedan :-(

Även om jag inte har något teleskop f.n., så har jag ändå lyckats ta ett mindre antal astrobilder via en kompis teleskop, så jag borde väl i alla fall kunna besitta en smula astrofotograf-talan ... :)
 

arthurn

Avslutat medlemskap
Magnus, Yvonne, Gunnar: roligt att se att ni har har hittat tråden och att responsen är positiv!
 
ANNONS