Annons

Uppsägning av Photoshop cc

Produkter
(logga in för att koppla)

Hasseg

Aktiv medlem
Hej
En liten fråga
Mitt abbonemang på CC går ut i dec 18
Jag vill säga upp det till detta datum/månad men det verkar inte gå utan man blir direkt avbruten som kund
och får betala 50 % av resterande skuld.
Borde man inte kunna avbryta sett abbonemang vid årsförfallodagen redan nu, skulle man glömma detta så sitter man fast ett år till? Kanske jag fattat fel?
Mvh Hasse
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Hej
En liten fråga
Mitt abbonemang på CC går ut i dec 18
Jag vill säga upp det till detta datum/månad men det verkar inte gå utan man blir direkt avbruten som kund
och får betala 50 % av resterande skuld.
Borde man inte kunna avbryta sett abbonemang vid årsförfallodagen redan nu, skulle man glömma detta så sitter man fast ett år till? Kanske jag fattat fel?
Mvh Hasse
Du har ett årsabonnemang?
Och de stänger ditt abonnemang direkt, men fortsätter att ta 50% betalt på kvarvarande tid som du inte får utnyttja?
 

Umi71

Aktiv medlem
Tror det är så det fungerar annars ta ett snack med deras support och se vad dom säger. Supporten har alltid varit trevlig och hjälpsam till mig.

Jag ska byta då mitt paket går ut den 25 oktober då jag har alla deras program paket men ska byta till photogrtaphers plan.

Vad jag upptäckte är att jag kan inte byta rakt av utan måste avbryta nuvarande eller vänta tills oktober och då avbryta och ansluta nya planen.

Jag kan byta nu men endast till Photographers plan inkl. 1TB moln men det är jag inte intresserad utav utan jag vill ha Classic CC + Photoshop för 120kr/mån. Det alternativet finns inte så jag tror jag måste avbryta eller vänta tills okt och då avbryta.
 

Ventures

Aktiv medlem
Härligt med krångel. CC är alltså löpande och måste sägas upp aktivt på förfallodagen? Hur många kommer att lyckas pricka in det?
 

Oförbätterlig

Aktiv medlem
Om jag inte minns helt fel var denna diskussion uppe redan när Boxer körde med detta upplägg i digital-TV's begynnelse, alltså automatisk tvångsförlängning av avtal som inte sägs upp aktivt. Myndigheterna kontrade då med att avtal istället måste förlängas aktivt av kund, görs inte detta är de att betrakta som avslutade.

Visst var det så:

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=469139

Kanske inte är riktigt samma ändå, Boxer var man inte tvungen att säga upp en specifik dag så länge det sades upp aktivt före avtalets utgångsdatum.

Hela upplägget känns mycket tveksamt, provat att få gratis rådgivning av Konsumentverket?
 

Hasseg

Aktiv medlem
Du har ett årsabonnemang?
Och de stänger ditt abonnemang direkt, men fortsätter att ta 50% betalt på kvarvarande tid som du inte får utnyttja?
Ja så blev det för mig när jag loggade in på Adobe kontot
Ditt abbonemang stängs 7 september, vi kommer att ta ut 50% utav kostnaden tills 7 dec.
Så jag avbröt och säger upp i november, hängt ett lapp på datorskärmen så jag inte glömmer bort :)
Visst är det konstigt av ett företag att göra så tycker jag
Man borde ju kunna säga upp på årsförfallodagen redan nu

Mvh Hasse
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Ja så blev det för mig när jag loggade in på Adobe kontot
Ditt abbonemang stängs 7 september, vi kommer att ta ut 50% utav kostnaden tills 7 dec.
Så jag avbröt och säger upp i november, hängt ett lapp på datorskärmen så jag inte glömmer bort :)
Visst är det konstigt av ett företag att göra så tycker jag
Man borde ju kunna säga upp på årsförfallodagen redan nu

Mvh Hasse
Helt bisarrt.
Att man ev inte kan avbryta och få tillbaka pengarna på en förbetald tjänst kan jag acceptera.
Att man kan säga upp abonnemanget i förtid och inte förlänga det kan jag acceptera.
Men att kunna säga upp det i förtid, bli avstängd snarast, men ändå bli tvungen att ändå betala halva priset löpande utan tillgång till det är fanimej galet.

Har lärt mig något nytt nu i alla fall. :)
Dagens Adobe är inte vad det var när jag använde det 12 timmar om dagen professionellt och som betatestare.
 

Perssonkateri

Avslutat medlemskap
Om du är orolig att glömma och inte vill riskera att det förnyas, finns det ingen ruta du kan kryssa i där du inaktiverar automatisk förnyelse? Kanske värt att kolla iaf.
 

alfin

Aktiv medlem
På den tiden jag prenumererade på CC, sa de till tydligt när det var dags för förnyelse. Gick inte att missa om man hade en fungerande epost kopplad till kontot. Då gick det enkelt att avsäga sig fortsatt prenumeration. Hur det är nu vet jag inte, men de borde säga till när året gått.
 

Perssonkateri

Avslutat medlemskap
såg att det inte fanns någon ruta för det, men tydligen får man ett meddelande när det börjar gå ut med en fråga om man vill förnya. Så förhoppningsvis förnyas det inte bara automatiskt på ett år...
 
ANNONS