Annons

Nordkorea april 2012

Produkter
(logga in för att koppla)

recman

Aktiv medlem

iBoat

Aktiv medlem
Reagerade på denna mening ur texten:
"Utanför Pyongyangs stadskärna är folk mycket, mycket fattiga och vi såg människor leta efter föda i jorden på åkrarna.!"

Vet inte herr Bergman var en stor del av vår föda kommer ifrån? :)

Bilderna tyckte jag höll si så där i kvalité, vet att det inte är det mest fotovänliga landet men...
Vad trist det är att läsa sådana kommentarer! Så fort någon gör något speciellt eller sticker ut från mängden ska det alltid vara någon som kritiserar. Gör det bättre själv då!
 

recman

Aktiv medlem
Vad trist det är att läsa sådana kommentarer! Så fort någon gör något speciellt eller sticker ut från mängden ska det alltid vara någon som kritiserar. Gör det bättre själv då!
Ursäkta? Vad var ditt problem med inlägget? Att jag inte var jätteimponerad av bilderna? Det var min ärliga åsikt, får jag tycka så om jag vill? Som professionell fotograf kan man nog ta det, eller? Eftersom det var ett helt galleri med stort antal bilder så var det svårt att ge kritik för varje bild, därför blev det en kort helhetsbild av det hela.

Fokusera istället på vad tråden handlar om...
 

iBoat

Aktiv medlem
Ursäkta? Vad var ditt problem med inlägget? Att jag inte var jätteimponerad av bilderna? Det var min ärliga åsikt, får jag tycka så om jag vill? Som professionell fotograf kan man nog ta det, eller? Eftersom det var ett helt galleri med stort antal bilder så var det svårt att ge kritik för varje bild, därför blev det en kort helhetsbild av det hela.

Fokusera istället på vad tråden handlar om...
Tycker du att du fokuserar på tråden genom att bara kritisera bildkvalitet? Jag är ganska säker på att fotografen inte la upp detta för att få kritik eller beröm, snarare att delge bilder från en ovanlig och spännande fotoresa. Du får tycka som du vill, men min uppfattning är att det är trist att läsa negativa kommentarer som bara trycker till någon som gjort något annorlunda.
 

recman

Aktiv medlem
Tycker du att du fokuserar på tråden genom att bara kritisera bildkvalitet? Jag är ganska säker på att fotografen inte la upp detta för att få kritik eller beröm, snarare att delge bilder från en ovanlig och spännande fotoresa. Du får tycka som du vill, men min uppfattning är att det är trist att läsa negativa kommentarer som bara trycker till någon som gjort något annorlunda.
Jag fokuserar helt klart på vad tråden handlar om, en fotodokumentärserie från Nord Korea. Trådskaparen verkar inte ha något emot åsikter på sina bilder, se tidigare inlägg där han glatt tackar för dessa. Om TS bara vill ha ha positiva reaktioner, eller inga reaktioner alls bör man klargöra detta i första inlägget kanske? Att uttrycka sitt tycke och smak är heller att trycka ner någon, sorligt (för din del) om du tolkar det så. Att det skulle vara något "annorlunda" eller inte, vad har det med saken att göra? Jag tycker diskussionen kan avslutas där, du har din åsikt, jag har min.
 

snap01

Aktiv medlem
vad vill du vinna på att skriva att du tycker inte bilderna är bra?

jag har min åsikt klar om dina bilder på din sida speciellt om New York men jag tänker inte delge dig den. Jag håller med iboat om det han skriver. Du kanske vill framhäva att du skulle gjort det bättre? i sådana fall säger jag lycka till ;-) Tycker resan är så intressant o det finns så mycket annat att fråga om än att klanka ner på bilderna anser jag. Jag har själv rest o jobbat i ett 40 tal länder men aldrig Nordkorea (går ingen charter dit ;-)
tycker det vore intressant att få höra från ts lite mer om själva resandet o hur folket är, på vilket sätt dom bemöter en osv.
 

recman

Aktiv medlem
vad vill du vinna på att skriva att du tycker inte bilderna är bra?

jag har min åsikt klar om dina bilder på din sida speciellt om New York men jag tänker inte delge dig den. Jag håller med iboat om det han skriver. Du kanske vill framhäva att du skulle gjort det bättre? i sådana fall säger jag lycka till ;-) Tycker resan är så intressant o det finns så mycket annat att fråga om än att klanka ner på bilderna anser jag. Jag har själv rest o jobbat i ett 40 tal länder men aldrig Nordkorea (går ingen charter dit ;-)
tycker det vore intressant att få höra från ts lite mer om själva resandet o hur folket är, på vilket sätt dom bemöter en osv.
Du får jättegärna delge mig dina åsikter om mina bilder. Till skillnad från vissa andra här tydligen så lär jag mig av all form av kritik, både negativ och positiv och jag anser det givande. Antingen kan du skapa en tråd om det och meddela mig eller så kan du skicka mig åsikterna direkt. Men låt denna tråden handla om Bergmans bilder/resa.
 

Photo2be

Medlem
vad vill du vinna på att skriva att du tycker inte bilderna är bra?

jag har min åsikt klar om dina bilder på din sida speciellt om New York men jag tänker inte delge dig den. Jag håller med iboat om det han skriver. Du kanske vill framhäva att du skulle gjort det bättre? i sådana fall säger jag lycka till ;-) Tycker resan är så intressant o det finns så mycket annat att fråga om än att klanka ner på bilderna anser jag. Jag har själv rest o jobbat i ett 40 tal länder men aldrig Nordkorea (går ingen charter dit ;-)
tycker det vore intressant att få höra från ts lite mer om själva resandet o hur folket är, på vilket sätt dom bemöter en osv.

Ojoj det var mycket å en gång...men försäljningen av NK bilder fungerar.. .

http://www.zreportage.com/zReportage.html?num=zrep430

Ni kan njuta av lite annat om ni har tid o lust..

http://www.photo2be.com/atw.htm

Sommar på er!
Björn Bergman
 

J. Patric

Aktiv medlem
Mycket intressanta bilder! Det är verkligen ett kontrastrikt land, med allt det vackra och storslagna som regimen vill visa upp, och majoritetens misär bakom "kulisserna" som man helst vill dölja.

Den här bilden fångade mitt öga, då det är tydligt att de även odlar i dikena:

http://www.photo2be.com/_2BE2372_2.htm

Hotellet mitt i stadskärnan verkar de ha fått fason på till slut. Det blev snyggt!

Tack för bilderna Björn och Torbjörn!
 

Photo2be

Medlem
Mycket intressanta bilder! Det är verkligen ett kontrastrikt land, med allt det vackra och storslagna som regimen vill visa upp, och majoritetens misär bakom "kulisserna" som man helst vill dölja.

Den här bilden fångade mitt öga, då det är tydligt att de även odlar i dikena:

http://www.photo2be.com/_2BE2372_2.htm

Hotellet mitt i stadskärnan verkar de ha fått fason på till slut. Det blev snyggt!

Tack för bilderna Björn och Torbjörn!
Hej,
Nej hotellet är ett TOMT betongskellet, fasaden sattes dit inför 100års jubiléet.
Stommen går inte att reparera pga sprickor i betongen efter köld/värme/väder/vind och vi fick inte komma närmare än bilden visar. Hotellet finns inte med på den officiella kartan över Pyongyang.

http://www.photo2be.com/_2BE1997.htm

Björn B
 
ANNONS