Annons

Zoom/Telezoomobjektiv till Nikon

Produkter
(logga in för att koppla)

Glader73

Ny medlem
Nån som kan rekommendera ett prisvärt telezoom objektiv för Nikon?
Har fotat med mitt 18-55 objektiv länge nu men inför Thailandsresan tänkte jag investera i ett nytt objektiv för att komma "närmare" både människlr och natur.
 

perstromgren

Aktiv medlem
Nån som kan rekommendera ett prisvärt telezoom objektiv för Nikon?
Har fotat med mitt 18-55 objektiv länge nu men inför Thailandsresan tänkte jag investera i ett nytt objektiv för att komma "närmare" både människlr och natur.
Nikons så kallade konsumentzoomar är både billiga och bra! De finns som 55-200, 55-200 VR, 55-300 VR och 70-300 VR. (VR=bildstabilisering). 55-varaianterna är lättare, men 70-varaianten är en aning skarpare. Alla är bra, men jag skulle nog välja med VR, snarare än utan, om jag vore du.

Det finns andra märken också, men Nikons egna är svårslagna i pris/prestanda, tack vare stora volymer.

Per.
 

Per

Aktiv medlem
Det finns andra märken också, men Nikons egna är svårslagna i pris/prestanda, tack vare stora volymer.
Beror på lite vilka brännvidder man är ute efter. Vill man över 300mm så har Nikon en stor lucka i utbudet av 'konsumentoptik', då är det Sigma och Tamron som gäller. När det gäller 'superzoomar' för resor kanske Tamron 18-270 är ett trevligt alternativ till Nikons egen, dyrare variant?
 
ANNONS