Annons

Gallerix har kånkat.

Produkter
(logga in för att koppla)

Curt L

Aktiv medlem
Synd att de konkar, men inte heller min lokala butik har utmärkt sig. Köper mina ramar på IKEA, hoppas de klarar sig från konken
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Trist.
Hade ramvirken varit billigare så hade jag handlat MKT mer där. En simpel traditionell ramverkstad är lika dyr.. Gallerix har inte varit ngt billigställe senste åren.
Affischbranschen var de stora på förr men det har nog sjunkit rejält senaste 10 åren. Vem köper en Ferrari Testarossa eller Diablo - affisch idag? Eller en sån där på Pamela Andersson i slitna jeans och urringat?

Jag tror de kan bli uppköpta och konverterade till ngt bättre. Tror på konceptet. ÖB och Ikea är väl ok men när det kommer till inramning på samma ställe som affischen finns så är Gallerix ett av få (enda) alternativet som erbjuder fullservice. Just fullservice är ngt som är inne dessutom.

De har ju också reklamerat KASST för sig på senare år!
/N
 

PMD

Aktiv medlem
Det är väl Gallerix centralt som går i konkurs, och därmed de butiker som är helägda av Gallerix.

Jag tror inte att franchisebutikerna påverkas.
 

horvendile

Aktiv medlem
En pet peeve jag haft på sistone är att det knappt säljs ramar i mellanstorlekar (typ 30 cm x 20 cm) i 3:2-format. Lite konstigt eftersom det sålts en väldig massa kameror som tar i det formatet. Jag frågade faktiskt Gallerix centralt om det för ett tag sedan och fick ungefär ett artigt "jaså" till svar. De skulle ha satsat på det, då hade de säkert klarat sig!!!!!!!112
 
ANNONS