Annons

X100 vs X100s

Produkter
(logga in för att koppla)

microo

Aktiv medlem
x100 för 6000kr ny eller X100s för 11000
Det skiljer 5 tusen och låter som nya firmware löser en hel del av bristerna?
Någon som kan hjälpa mig lite på traven är ute efter en smidig kamra att ha i fickan gämt men även en att ta lite bakom bilder vid fotograferinger i naturen med storkameran
Testade x10 för ett år sedan men blev inte imponerad.
 

David F Stop

Aktiv medlem
Köp en ny eller begagnad x100 + Lightroom 5.2 + Nik + VSCo

Som rubriken lyder så tycker jag att du kan lungt köpa en ny eller begagnad x100. Med de resterande pengarna kan du investerar i Lightroom 5.2, Nik Collection, VSCO Film 04 och kanske även Photoshop CC för ett par år.
Jag har en x100s och älskar den men har sett det en duktig fotograf kan åstakomma med en x100.
Jag har alltid min x100s med mig. Alltid!
 

microo

Aktiv medlem
Som rubriken lyder så tycker jag att du kan lungt köpa en ny eller begagnad x100. Med de resterande pengarna kan du investerar i Lightroom 5.2, Nik Collection, VSCO Film 04 och kanske även Photoshop CC för ett par år.
Jag har en x100s och älskar den men har sett det en duktig fotograf kan åstakomma med en x100.
Jag har alltid min x100s med mig. Alltid!
Tack lutar åt X100
Naturligtvis endast för prisets skull!
Micke
 

Ljusdans

Aktiv medlem
Har fortfarande kvar min X100 och kommer inte sälja den förrän jag verkligen måste. Firmware-uppgraderingarna har löst nästan alla irritationsmoment.

Den är inte toppmodern, kräver lite tillvänjning, video är under all kritik, men bilderna HAR något som jag verkligen är förtjust i.
 

koxa

Aktiv medlem
x100 för 6000kr ny eller X100s för 11000
Det skiljer 5 tusen och låter som nya firmware löser en hel del av bristerna?
Någon som kan hjälpa mig lite på traven är ute efter en smidig kamra att ha i fickan gämt men även en att ta lite bakom bilder vid fotograferinger i naturen med storkameran
Testade x10 för ett år sedan men blev inte imponerad.
Inget svårt val direkt. Lätt en X100 för 5990:- inkl läderväska, eller ännu bättre en X100 Black limited för 6990:- då får du en snyggare (smaksak ioförsig) kamera, inklusive läderväska och motljusskydd + bra fujinon filter. Den svarta är grym vid tex gatufoto, du blir i princip osynlig om du har en svart t-shirt på dig.
:)
 

hbengtsson

Aktiv medlem
Ni som har testkört både X100 vs X100s. Är det någon skillnad i bildkvalité utöver det uppenbara med lägre brus och högre upplösning på efterföljaren?

Har hört/läst rapporter om att den trevliga analoga karaktären i bildfilerna från X100 inte riktigt har hittat hem i X100s.

Kommentarer?
 
ANNONS