Annons

Krånglande zoomobjektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

larsnyhlen

Aktiv medlem
Jag har ett Nikkor AF-S 24-70 1:2,8 ED, som fungerat bra i ett par år nu tillsammans med min Nikon D3s. Nu har det dessvärre hänt något som gör att jag inte kan zooma till mer är ca 40 mm sedan tar det stopp. Åt andra hållet går det bra hela vägen till 24 mm. Någon som vet något om vad detta kan bero på?
 

j2^

Aktiv medlem
Jag har ett Nikkor AF-S 24-70 1:2,8 ED, som fungerat bra i ett par år nu tillsammans med min Nikon D3s. Nu har det dessvärre hänt något som gör att jag inte kan zooma till mer är ca 40 mm sedan tar det stopp. Åt andra hållet går det bra hela vägen till 24 mm. Någon som vet något om vad detta kan bero på?
Det låter som 6447,69kr exklusive moms. (Ja, jag hade en 24-70 inne för en tappskada nyligen. Tack gode gud för försäkringar. :=) )

Helicoid-rör: 2768 ex moms, Arbete 2250 ex moms, resten är småkrafs
 

larsnyhlen

Aktiv medlem
Tack för svar

Det låter som 6447,69kr exklusive moms. (Ja, jag hade en 24-70 inne för en tappskada nyligen. Tack gode gud för försäkringar. :=) )

Helicoid-rör: 2768 ex moms, Arbete 2250 ex moms, resten är småkrafs
Bara att hoppas på billigare reparation. Undrar om man kan laga det själv!? Borde vara en garantisak, men den har tyvärr gått ut. Vad hade du för sorts försäkring?
 

j2^

Aktiv medlem
Bara att hoppas på billigare reparation. Undrar om man kan laga det själv!? Borde vara en garantisak, men den har tyvärr gått ut. u för sorts försäkring?

Innan du får för dig att öppna objektivet bör du tänka på följande: Du har ingen chans i helvete att kalibrera det igen ens om du skulle kunna byta delarna.

Jag har Gefverts fotoförsäkring, eftersom de vanliga försäkringarna inte har sansade villkor för fotogrejer.
 

larsnyhlen

Aktiv medlem
Innan du får för dig att öppna objektivet bör du tänka på följande: Du har ingen chans i helvete att kalibrera det igen ens om du skulle kunna byta delarna.

Jag har Gefverts fotoförsäkring, eftersom de vanliga försäkringarna inte har sansade villkor för fotogrejer.
Ok, tack för svaren. Jag pratar med fotohandlaren imorgon och hoppas på det bästa.
 
ANNONS