Annons

Molntjänster som tål hög trafik

Produkter
(logga in för att koppla)

MB1969

Aktiv medlem
Hej.

Eftersom många här säkert flyttar stora mängder filer till och eran molntjänst vänder jag mig till er.
Mitt arbetsområde är egentligen musik. När jag har gjort färdigt mina kunders material vill jag lägga upp hyfsat stora referensfiler i molnet där samtliga bandlemmar och deras släkt och vänner kan hämta hem filerna till sig och lyssna samt fatta beslut i lugn och ro. Jag har inte hängt med i utvecklingen som går rasande fort. För cirka två år sedan valde jag tjänsten Spideroak av den anledningen att de inte hade begränsningar på hur många GBs/dag som fick laddas ner. Dropbox (både konsument och Pro) hade löjligt låga trösklar på den tiden, vilket fick till följd att när tredje bandmedlemmen ville tanka hem så låstes konto utan förvarning i 24 timmar. Inte så kul! Särskilt inte när det börjar närma sig deadline.
Nu finns ju även iCloud och GoogleDrive. iCloud verkar dyrast och som vanligt döljs just begränsningar av trafik och liknande i det finstilta om det överhuvudtaget nämns.

Några tips?

Tack på förhand.

ps. Jag använder fortfarande Spideroak men det är trögt vid uppladdningar. Påbörjade en liten uppladdning igår på cirka 150 Mb. Fyllde på med kanske 50 Mb något senare men de sista syntes på servern först 24 timmar senare....
 

Snapphane

Aktiv medlem
Det "lättaste" är väl en egen lösning, antingen webb eller FTP. Hyr en server och bandbredd och skyffla allt där ifrån. Kanske inte den bästa lösningen för att få det "snyggt", men oavsett om du kör en webb-server eller en FTP-server så går det att öppna i en webbläsare och ladda ned fil för fil.
 

FransGlans

Aktiv medlem
jag använder smugmug. obegränsat uttryme. bra gränssnitt.

vet inte exakt hur snabbt det är att ladda upp till, men jag tyckte det gick fort :)

dock så har prisreglerna ändrats från usa till sverige så nu kommer 25% VAT avgifter

så totalt kostar det 650sek /år... lite väl dyrt, jag vet inte. men nöjd e jag!
 
ANNONS