Annons

Rök på bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik Schalin

Aktiv medlem
Klassiker: Salpeter och socker
Prova 50/50
sockret ger röken
Läggs i tex en igentejpad toarulle o tänd på.

OBS se till att du har numret till brandkåren ifall du behöver ringa. Och då menar jag inte att du tänder eld på ngt annat utan att rökutvecklingen kan få folk runtomkring att ringa o skapa en brandutryckning.
Förvarna dem om tid och plats om du är seriös.
 

Nessima

Aktiv medlem
Klassiker: Salpeter och socker
Prova 50/50
sockret ger röken
Läggs i tex en igentejpad toarulle o tänd på.

OBS se till att du har numret till brandkåren ifall du behöver ringa. Och då menar jag inte att du tänder eld på ngt annat utan att rökutvecklingen kan få folk runtomkring att ringa o skapa en brandutryckning.
Förvarna dem om tid och plats om du är seriös.
Tack för tipset! Är det inte risky med egen blandning dock? Farligt att andas in eller så? Är det så att man kan hålla i det eller börjar det verkligen brinna i?
 

afe

Aktiv medlem
Tack för tipset! Är det inte risky med egen blandning dock? Farligt att andas in eller så? Är det så att man kan hålla i det eller börjar det verkligen brinna i?
Det brinner och är säkerligen inte det minsta nyttigt att inandas (och är ett rätt dåligt tips för den här typen av fotografering tycker jag). Rökmaskiner är klart bättre i det avseendet.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Tack för tipset! Är det inte risky med egen blandning dock? Farligt att andas in eller så? Är det så att man kan hålla i det eller börjar det verkligen brinna i?
Hålla i handen?
Ingen bra idé om man vill ha händerna kvar, de brinner ju upp.
Explosion? näää salpetern ger syre till fröbränningen av sockret och socker exploderar inte.
 

Affe.R

Avslutat medlemskap
Salpeter/socker lösningen är ett billigt sätt å fixa rök men en rökmaskin är nyttigare och lite mer lätt hanterligt när det gäller mängden rök och vill du ha en rök som ligger lågt så är mitt tips köp kolsyre is lägg i en hink med lite vatten i ända varningen med kolsyre isen är att du måste ha tjocka handskar då den ger bränskador om man tar i den med bara händerna . Men det blir en jäkligt cool effekt av det då den ligger lågt efter backen
 
ANNONS