Annons

Canon eos 5 d

Produkter
(logga in för att koppla)

Jossejossan

Aktiv medlem
Hej! Vad ska man tänka på om man vill köpa en begagnad canon eos 5 d?
Vad är ett rimligt pris osv.
Jag har en 7 d idag och är sugen på att testa fullformat.
Vad är skillnaden på 5 d, 5 d II, 5 d III?
 

Per_Eisele

Avslutat medlemskap
Hej! Vad ska man tänka på om man vill köpa en begagnad canon eos 5 d?
Vad är ett rimligt pris osv.
Jag har en 7 d idag och är sugen på att testa fullformat.
Vad är skillnaden på 5 d, 5 d II, 5 d III?

Den första versionen är så gammal att den skulle jag helt undvika idag.
Att välja mellan MKII och MK III är helt och hållet en ekonomisk fråga. Version 3 är helt enkelt bara bättre på alla punkter men särskilt när det gäller höga ISO tal och snabbare AF.

5D I 0:-
5D II 4-6 tusen
5D III 10-14 tusen

//
 

FransGlans

Aktiv medlem
5d mark 1 kan du hitta för ett par tusen om du letar och har du tight budget så tycker jag absolut du ska skaffa den. Mycket brus vid ISO 800 och över men håller du dig under det så är det fin fina bilder.

Men som sagt, Sikta på mark 2 om du har råd
 

Alve Henricson

Aktiv medlem
Om du inte vill göra av med en massa pengar och köpa en 5D mark II eller en 6D, bjud då 500 eller 1000 kronor för en begagnad 5D som du kan "leka" med. Men då bör du också skaffa ett objektiv som har bländare f2.8 eller större för att kunna utnyttja möjligheten att få korta skärpedjupet.
Om spegeln i en gammal 5D ramlar loss brukar Canon laga det utan kostnad. En sådan kamera kanske du kan få gratis ;)
 

PeterWem

Aktiv medlem
Om du inte vill göra av med en massa pengar och köpa en 5D mark II eller en 6D, bjud då 500 eller 1000 kronor för en begagnad 5D som du kan "leka" med. Men då bör du också skaffa ett objektiv som har bländare f2.8 eller större för att kunna utnyttja möjligheten att få korta skärpedjupet.
Om spegeln i en gammal 5D ramlar loss brukar Canon laga det utan kostnad. En sådan kamera kanske du kan få gratis ;)
Upphörde 30:e september 2015.
 

Yodelking

Medlem
Om du inte har bråttom så släpps Mark IV till hösten (enligt rykten i alla fall). Då kommer nog många Mark II-III säljas billigt.
 
ANNONS