Annons

Kamera som man kan koppla till skärm

Produkter
(logga in för att koppla)

greger88

Ny medlem
Hej, jag ska köpa en kamera som jag ska använda som en "övervakningskamera" i en maskin. Kameran måste gå att koppla till en monitor som sitter ca 10 meter ifrån där kameran sitter. Jag har provat en gopro, som fungerade, men problemet är att jag måste ha kameran lite utanför maskinen och då måste jag kunna zooma in ganska bra.
Så då köpte jag en Nikon Coolpix S7000 då den har en zoom på 16x, men så fort jag stoppade in kabeln för att kolla på skärmen så gick den över till menyn, alltså kunde jag inte ha skärmen som sökare.
Nu har jag kollat på en hel del andra kameror med bra zoom, men jag vet ju inte om dom beter sig lika som den Nikon jag köpte. Så min fråga är om någon vet någon bra zoom-kamera som man kan koppla till en skärm och se bilden live? Jag har kollat en del på Panasonic Lumix DMC-FZ200, och tycker att den verkar vara ok, men kom gärna med andra förslag. Mvh Daniel
 

Tonyeagle

Aktiv medlem
Borde gå

Hej, jag ska köpa en kamera som jag ska använda som en "övervakningskamera" i en maskin. Kameran måste gå att koppla till en monitor som sitter ca 10 meter ifrån där kameran sitter. Jag har provat en gopro, som fungerade, men problemet är att jag måste ha kameran lite utanför maskinen och då måste jag kunna zooma in ganska bra.
Så då köpte jag en Nikon Coolpix S7000 då den har en zoom på 16x, men så fort jag stoppade in kabeln för att kolla på skärmen så gick den över till menyn, alltså kunde jag inte ha skärmen som sökare.
Nu har jag kollat på en hel del andra kameror med bra zoom, men jag vet ju inte om dom beter sig lika som den Nikon jag köpte. Så min fråga är om någon vet någon bra zoom-kamera som man kan koppla till en skärm och se bilden live? Jag har kollat en del på Panasonic Lumix DMC-FZ200, och tycker att den verkar vara ok, men kom gärna med andra förslag. Mvh Daniel
Det borde gå. Har i alla fall fungerat på mina gamla coolpix och Canon powershotkameror. Tror det är en inställningsfråga. Du får säkert mer precist svar snart. (Det är inte så enkelt så att du bara väljer filmningsläge i menyn?)
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Finns övervakningskameror som är gjorda specifikt för detta.
Kolla med tillverkarna direkt. Sony, Nikon(hade i alla fall fartkamerorna i sverige).
Borde finnas prylar som kostar mindre än en konsumentkamera.
 

PMD

Aktiv medlem
Axis kanske kan vara värd att kolla med.
axis.se

(Fartkamerorna är (eller var) modifierade versioner av konsumentkameror från Nikon.)
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
(Fartkamerorna är (eller var) modifierade versioner av konsumentkameror från Nikon.)
I början satt den en komplett F4med 250 magasin men det slutade med att en polisbil sattes att bevaka stolparna för att de blev stulna....
Det sista jag hörde var helt annorlunda, inte ens ett normalt skal utan mer en fyrkantig låda.

Sensys kan veta vart du skall vända dig.
Eller tillverkare åt processindustrin, Arla, Axfood.
Eller praktiska gymnasium med el/montörutbildningar.
 

greger88

Ny medlem
Finns övervakningskameror som är gjorda specifikt för detta.
Kolla med tillverkarna direkt. Sony, Nikon(hade i alla fall fartkamerorna i sverige).
Borde finnas prylar som kostar mindre än en konsumentkamera.
Tack för svar!

Jag har fått ett förslag från maskintillverkaren på en kamera som man ska fästa i maskinen, men eftersom vi inte ser möjligheten till att detta går så behöver vi ha den på ett stativ lite utanför maskinen.
Jag har fått offert på små övervakningskameror, men dom har haft för dålig upplösning och för dålig zoom.
Vi testade med en billig systemkamera som vi har här på jobbet, och det fungerade bra, men samma sak där, för dålig zoom.
Då vi inte kommer att använda kameran speciellt ofta så vill vi heller inte köpa till ett dyrt objektiv om man ändå kan använda någon billigare kamera med bra zoom, som tex. Panasonic Lumix DMC-FZ200.
Så det enda jag är ute efter är en hyffsat billig kamera med bra zoom som man kan koppla direkt till en skärm.
Och jag vet att det finns massor med sånna, men har redan köpt en som inte går att använda och vill inte göra detta misstag igen. Mvh Daniel
 

greger88

Ny medlem
Det borde gå. Har i alla fall fungerat på mina gamla coolpix och Canon powershotkameror. Tror det är en inställningsfråga. Du får säkert mer precist svar snart. (Det är inte så enkelt så att du bara väljer filmningsläge i menyn?)
Tack för svar!

Ja det borde gå, men har googlat en del på bla. coolpixen, och tydligen så gick det på dom gamla innan 2013 eller något sådant. Förstår inte varför dom tar bort en sån grej.

Mvh
Daniel
 
ANNONS