Annons

micro SD kort med adapter

Produkter
(logga in för att koppla)

mac60

Aktiv medlem
Någon som använder micro sd kort med adapter ?
Bättre eller sämre eller möjligen ingen skillnad mot vanliga sd kort?

Mats
 

Kustbo

Aktiv medlem
Har använt det senaste 2 åren och är nöjd, inga upplevda nackdelar men flera fördelar då jag ofta har min platta med mig och den har Micro SD så kan stoppa i kortet och förhandsgranska i fält på större skärm vilket besparat mig en del onödiga om tagningar och resor.

Också fördel om jag vill backupa till plattan om jag är borta längre så jag tycker det är smidigt för mina behov iaf.
 

mac60

Aktiv medlem
Har använt det senaste 2 åren och är nöjd, inga upplevda nackdelar men flera fördelar då jag ofta har min platta med mig och den har Micro SD så kan stoppa i kortet och förhandsgranska i fält på större skärm vilket besparat mig en del onödiga om tagningar och resor.

Också fördel om jag vill backupa till plattan om jag är borta längre så jag tycker det är smidigt för mina behov iaf.

Ja jag har själv en galax s3 som jag har med mig och där har jag använt kabel "on The go" till kameran för backup och som fjärrutlösare i vissa fall
Hade ett SD kort som öppnat sig så jag funderar ju på ett Micro istället för dom ser ju mer "hela"ut
Alltså som om dom är pressade på ett bättre sätt och hållbarare än vanliga SD kort men ville höra om dom var lika bra som vanliga
 

PFH

Avslutat medlemskap
Använder Micro SD (Samsung EVO U3) med adapter i min Lumix GX8, filmar och fotar 4K utan minsta problem.
 
ANNONS