Annons

Paketrace

Produkter
(logga in för att koppla)

Akerstrom

Aktiv medlem
En liten reflektion över leveransprestanda BHphoto versus Cyberphoto;

Förutsättningar: Varor beställdes samtidigt från BH och Cyberphoto den 18/3 på kvällen.

Resultat:

BHphoto, leverans mottagen 20/3 13:50 (mindre än två dygn efter beställning).

Cyberphoto, leverans ej mottagen. Status är hos posten i Umeå "Försändelsen har sorterats"...

Känns lite märkligt att det är både billigare och går snabbare att handla från USA jämfört med svenska nätbutiker.
 

Zewrak

Aktiv medlem
20 mar kl 10:29 Borlänge-Rättvik, Försändelsen ankomstbehandlas
19 mar kl 19:50 Borlänge-3, Försändelsen ankomstbehandlas
19 mar kl 16:18 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
19 mar kl 10:36 Borlänge-Rättvik, Försändelsen ankomstbehandlas
19 mar kl 10:36 Borlänge-Rättvik, Företagspaket adresserat till privatperson. Utkörning ingår ej. Paketet omsorteras till mottagarens Postombud. En Avi, som tas med vid avhämtning, skickas ut via brev.
19 mar kl 10:36 Borlänge-Rättvik, P g a överskridna produktvillkor kan försändelsen bli försenad
19 mar kl 03:30 Örebro, Försändelsen har sorterats
17 mar kl 18:08 Umeå, Försändelsen har sorterats
17 mar kl 15:52 CyberPhoto AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren

Blir nog inte förs på tisdag det landar här, iom att det är helg nu. Till saken hör att det är min kamera. Objektivet jag beställde dagen efter har jag fått. Så nu sitter jag och tittar genom det och säger "klick".
 

Zewrak

Aktiv medlem
Nej, tydligen får inte hempaket skickas till privatpersoner längre. (Objektivet gick det dock utmärkt med)
 

laan

Aktiv medlem
Zewrak skrev:
Nej, tydligen får inte hempaket skickas till privatpersoner längre. (Objektivet gick det dock utmärkt med)
Företagspaket har inte fått skickas till privata adresser på rätt länge (iaf inte sen juni 07)
så i detta fallet är det väl det som får det att dröja.
 

Zewrak

Aktiv medlem
Det är listat som hempaket på Cyberphoto. Det är posten som sen kallar det företagspaket.
 

Anders Östberg

Guest
Posten är hopplösa... företagspaket körs inte ut till privatpersoner, och tvärtom. När jag skulle posta min navigator till service så skickade Posten den som privatpaket utan att upplysa mig om det - vilket gjorde att paketet blev liggande på någon ICA-butik en vecka, ett kvarter från företaget det skulle till. Varför ska jag som privatperson hålla reda på dessa regler, dom kan väl välja tjänst utifrån adressat och upplysa mig om vilken tjänst dom tycker jag ska använda?
 

törnan

Aktiv medlem
Ett tips till dom som vill få Företagspaket hem till dörren, be avsändaren skriva tex Fotograf Nisse Nilsson istället för bara NN.

Enligt min bror som kör företagspaket åt posten så leverar de om man kan antas arbeta hemifrån.
 

Graylingman

Aktiv medlem
Jag skulle en gång skicka ett företagspaket hem till syrran. Varför hon skulle få det hemkört minns jag inte idag men det kvittar. I vilket fall som helst skapade jag ett fiktivt företagsnamn enbart för detta tillfälle och använde mig av en c/o- adress.

Alltså på detta sätt:

Svenssons Dataservice
c/o Lisa Larsson
Storgatan 1
123 45 Småstad

Funkade hur fint som helst.
 

Zewrak

Aktiv medlem
Det som retar mig är när paket åker typ:

Umeå->örebro->borlänge->rättvik->borlänge->örebro->omsortering->borlänge->rättvik.
:p
 

ArneB

Aktiv medlem
Zewrak skrev:
20 mar kl 10:29 Borlänge-Rättvik, Försändelsen ankomstbehandlas
19 mar kl 19:50 Borlänge-3, Försändelsen ankomstbehandlas
19 mar kl 16:18 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
19 mar kl 10:36 Borlänge-Rättvik, Försändelsen ankomstbehandlas
19 mar kl 10:36 Borlänge-Rättvik, Företagspaket adresserat till privatperson. Utkörning ingår ej. Paketet omsorteras till mottagarens Postombud. En Avi, som tas med vid avhämtning, skickas ut via brev.
19 mar kl 10:36 Borlänge-Rättvik, P g a överskridna produktvillkor kan försändelsen bli försenad
19 mar kl 03:30 Örebro, Försändelsen har sorterats
17 mar kl 18:08 Umeå, Försändelsen har sorterats
17 mar kl 15:52 CyberPhoto AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren

Blir nog inte förs på tisdag det landar här, iom att det är helg nu. Till saken hör att det är min kamera. Objektivet jag beställde dagen efter har jag fått. Så nu sitter jag och tittar genom det och säger "klick".

Om du kan följa paketet via Postens kollisökning, och paketet nått ditt utlämningsställe, behöver du inte vänta på avin. Har du kollinummer och kan legitimera dig, är det inga problem att få ut paketet.
 

Akerstrom

Aktiv medlem
Ingen uppdatering, efter två dygn ligger paketet fortfarande kvar i Umeå. För skojs skull har jag just lagt en identisk (dock lägre pris förstås :) ) beställning till Bhphoto, det ska bli intressant att se om den kommer fram innan posten lyckats leverera.
 
ANNONS