Annons

Ingen avisering för svar på kommentarer

Produkter
(logga in för att koppla)

nonno

Aktiv medlem
Jag har haft tid att följa upp alla mina senaste lämnade kommentarer på andras bilder, och upptäcker då att jag inte fått någon e-mailavisering samt att det heller inte kommer något i "Senaste händelser" på "Min sida" avseende svar på de lämnade kommentarerna.
Ibland kommer det en avsiering både per e-mail och i "Senaste händelser" och däremellan inte. Jag har inte aktivt gjort några ändringar i mina personliga inställningar. Den här förändringen har troligen hållit på i drygt en månad eller mer.
Det är ju synd att missa svar som folk lagt ned tid och möda på.
/Nonno
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Kan du ge mig ett exempel?

Jag gissar att det är när någon skrivit en kommentar, och någon annan än fotografen svarar på den - aviseringen på det går fn till fotografen, inte till den som skrev huvudkommentaren ( eller tvärtom, minns inte nu). Det där behöver byggas ut så bägge får en avisering.
 

nonno

Aktiv medlem
Kan du ge mig ett exempel?

Jag gissar att det är när någon skrivit en kommentar, och någon annan än fotografen svarar på den - aviseringen på det går fn till fotografen, inte till den som skrev huvudkommentaren ( eller tvärtom, minns inte nu). Det där behöver byggas ut så bägge får en avisering.
Oj, vad trött och sömnig jag är.....ska försöka samla mig och ge åtminstone ett exempel....

Senaste två kommentarerna jag lämnat till Anders Frankenberg Westers bilder "Dotter" och "Tös mot blå bakgrund". Där har ingen avisering per e-mail eller i "Senaste händelser" kommit avseende hans svar på kommentarerna. Eller kan det ha att göra med i vilket fält kommentaren sedan besvaras i?
Vänligen
Nonno
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Frank har inte använt "besvara" här utan har skrivit det som en ny kommentar, då vet inte systemet att det är svar på just din kommentar.

Om du inte valt att dölja händelser av typen "fotografens egna kommentarer på bilder du kommenterat" hade du dock fått det listat.
 

nonno

Aktiv medlem
Ok, då förstår jag. Tack för snabbt svar och jag ber om ursäkt för att jag skapar onödigt besvär.
Vänligen
Nonno
 

Makten

Aktiv medlem
Jag har en relaterad knepighet, som kanske är lite svårare att lösa. Jag vill se svar till mina egna svar, särskilt i min blogg. Men jag är helt ointresserad av andras svar till andra artiklar och bloggar jag kommenterat.
Jag vill alltså bara ha aviseringar för svar som riktats till mig och mina egna inlägg, oavsett var de skrivits.

Är ni med? ;-)
 
ANNONS