Annons

Varför så svårt att skrolla med pilknapparna?

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Jag läser ofta FS på en liten notbok utan mus. För att kunna skrolla en sida, brukar jag använda pilknapparna (eller "Page down"). Det går fint på forumsidan med överblick över olästa inlägg, men när jag valt en tråd, funkar det inte längre. Där måste jag först klicka någonstans i mitten av sidan, jag vet inte exakt var. Varför är det så? Andra forum jag besöker behöver inte detta extra moment.

Att använda skroll-listen är mycket besvärligare utan en mus.

Per.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Väntar du tills sidan har laddat helt?
Jag hade problemet när FS stoppade in"koppla produkt"-funktionen i trådarna, men det löstes och har inte återkommit. Beteendet blir dock fortfarande som du skriver fram tills att allt på sidan laddats.
 
Senast ändrad:

perstromgren

Aktiv medlem
Ja, jag väntar tills sidan laddat. Jag kollade igen, för säkerhets skull.

Ubuntu + Firefox 3.6 är verktygen för dagen.

Per.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det jag kan tänka mig är att något av inmatningsfälten fått fokus (markören står i fältet), då funkar inte piltangenter - är det så?

Jag kör FF 3.6 på Mac och Windows som oftast, har inte sett fenomenet där
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det jag kan tänka mig är att något av inmatningsfälten fått fokus (markören står i fältet), då funkar inte piltangenter - är det så?
Inmatningsfältet är väck i min Firefox så det går inte ens att skriva in något för att koppla produkt. Det står alltså bara "Produkter" i det gråa fältet och inmatningsfältet saknas.

Edit: Äsch, ett ögonblick... Jag är ju inte inloggad i Firefox. Ska logga in och kolla.

Edit2: Nix, det fältet kommer det inga bokstäver i om man försöker skriva. Det verkar vara något annat som stjäl fokus.

Edit3: Stänger jag av Javascript i Firefox så fungerar tangenterna så det verkar vara något sådant som är boven eller åtminstone bidrar till felet.
-------------------------

Nu när du ändå är på tråden så kom jag att tänka på en annan orelaterad knasighet som dyker upp i Opera. I bloggarna så går det inte att klicka på länkar i kommentarerna.

T ex här där jag lade en länk:
http://www.fotosidan.se/blogs/claes-wahlin/gatufoto-det-ar-svart-det.htm
 
Senast ändrad:

perstromgren

Aktiv medlem
Firefox 3.6 under Windows XP beter sig likadant, dvs ingen pilknappsreaktion utan att först klicka någonstans på ytan. Det behöver inte vara i mitten, upptäckte jag på Windows.

Per.
 
ANNONS