Annons

Nya SPAM-trådar hela tiden

Produkter
(logga in för att koppla)

henq

Aktiv medlem
Dax att ta krafttag mot spammarna?

Det skapas många nya spam-trådar varje dag nu, senast "Hög megapixel SLR-kameror".
De raderas ganska fort men det börjar bli grymt irriterande att prenumerera på forum och å mail för varje ny spam-tråd.

Vad tänker ni göra åt det?
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Vi kollar både nyregistreringar mot BotScout och nya foruminlägg mot Akismet men det biter tydligen inte på de här kineserna.

Nästa steg är en "captcha" på svenska vid registrering, typ "ange fyratusenelva med siffror", kanske tar kinesernas svenska-kunskap slut där...

Har du något annat förslag?
 

henq

Aktiv medlem
Nej, forumadministration är inte min styrka.
Lite bökigt med captcha, men det kanske är svårt att klara sig utan?

F ö utan prenumerationer på forumdelarna skulle jag aldrig märkt nåt. Det är kanske inte så många som använder den funktionen.
 

henq

Aktiv medlem
Kanske räcker med captcha de 10 första trådarna? D v s man får bevisa att man inte skapar 10 spamtrådar direkt...
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Kanske räcker med captcha de 10 första trådarna? D v s man får bevisa att man inte skapar 10 spamtrådar direkt...
Captchan blir vid medlemsregistrering, inte foruminlägg tänkte jag - vill inte ens ha in dom här som medlem, snart upptäcker dom väl bild/bloggkommentarerna också...
 

Harry Friberg

Aktiv medlem
Det är jobbigt och svårt , men helt klart är att Ni har tagit tag i detta problem på allvar
tydligtvis omgående, jag såg det första spamet igår ,
snabbt jobbat
lycka till med att hitta en lösning som sätter stopp på eländet
det är duktigt folk bakom fotosidan
MvH
Harry
 

Nidhogg

Aktiv medlem
Nej, forumadministration är inte min styrka.
Lite bökigt med captcha, men det kanske är svårt att klara sig utan?

F ö utan prenumerationer på forumdelarna skulle jag aldrig märkt nåt. Det är kanske inte så många som använder den funktionen.
Personligen använder jag den uppsatta RSS-feeden som omfattar alla forum. Då slipper man massa mail och får ändå bra sammanställning över alla nya inlägg. Har man android eller iphonetelefon har man även alla trådar prydligt sorterade i program som t.ex. RssDeamon.

Bara ett tips...
 
ANNONS