Annons

Hamnar längst ner/vid nyaste inlägg vid öppnande av oläst tråd

Produkter
(logga in för att koppla)

Walle

Aktiv medlem
Varje gång jag öppnar en tråd som jag inte tidigare har varit inne och läst i så hamnar jag vid sista inlägget, så länge som tråden är på mindre än en sida. Vid fler sidor i tråden hamnar jag på första inlägg. Visst är det enkelt att scrolla upp till toppen, men det är ändå lite "störande"..dock såklart ingen jättegrej. Det har varit så länge utan att jag har kommit mig för att fråga om orsaken.

Jag använder Google Chrome Plus (nuvarande 1.6.0.0), som alltså är en version av Chromium som i sin tur är en version av Google Chrome. Jag använder alltid "öppna i ny flik" på högerklickmenyn.

Någon som kan svara på varför det blir så? Är det bara mig det händer? Är det bara i min webbläsare?
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Varifrån klickar du, vilken lista (eller bevakningsmail). Vilken adress går den till?
 

redalert

Aktiv medlem
Samma sak

händer för mig. Både med datorn som jag kör win 7 och Opera och även med mobilen som är HTC med inbyggd webläsare

//Fred
 

Walle

Aktiv medlem
Sidan/listan heter ju senaste inlägg, men det är bara om tråden är på under en sida som jag/man faktiskt kommer till senaste inlägget.
För att förtydliga så menar jag alltså att det vore mer logiskt om man alltid kom till första inlägget i en tråd man ej tidigare besökt, oavsett om den är på en eller flera sidor.
 
ANNONS