Annons

Dagens REA-tips (inga kommentarer till tipsen i tråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

Skarström

Aktiv medlem
men sluta, ni får Rajala att låta som något skumt, det är lika seriöst som de andra stora affärerna i stockholm, de är skitbra helt enkelt, men skum hemsida, det erkännes.
Läs vad jag skrev, jag har ingen åsikt om fysiska butiken men att handla via hemsidan avråder jag från med tanke på mina och flera andras erfarenheter

Ganska dålig deal om det inte går hämta den i en fysisk affär eftersom Rajala inte klarar skicka varor/svara i tlf/svara på mail.
 

mapem

Aktiv medlem
Även om E-PL1 är lite långsam är bildkvaliteten mycket hög enligt alla tester. 14-150 lider av samma fel som alla andra superzoomar men i något mindre grad än de. Jag tycker 3000 kr är ett mycket bra pris för en kamera som blir ett mycket bättre resesällskap än en kompaktkamera när man inte vill släpa med sig ett DSLR-system..

Men skulle jag köpa en skulle jag gå till Rajalas butik. Där blir man alltid väl mottagen. Webbshoppen har jag ingen personlig erfarenhet av.
 

PMD

Aktiv medlem
Även man redan har en m4/3-kamera och vill köpa en superzoom så är det ju lika billigt[1] att köpa objektivet i paket med en E-PL1 som att köpa det löst, så man får en reservkamera på köpet.

Man bör vara medveten om att 14-150-objektivet är av en äldre generation än Olympus senaste objektiv, och fokuserar därmed inte lika snabbt. På en E-PL1 lär det dock inte märkas någon skillnad.

Jag tycker nog fortfarande att det är en bättre affär att lägga på en tusenlapp och få en E-PL2 tillsammans med objektivet istället.

[1] Rajala säljer objektivet löst för 2999 kr, vilket jag missade förut.
 

mapem

Aktiv medlem
Vid ett besök på MediaMarkt i Barkarby kunde jag se en högar av E-PL1 med 14-42 för 1999:- slängda i en låda med skylten "lagarrensning".
 

PMD

Aktiv medlem
Det är ändå ett ruggigt bra pris.

Trots det så skulle jag avråda den som är van vid en spegelreflexkamera att köpa E-PL1. Autofokusen är olidligt långsam. E-PL2 är mycket bättre.

Om man byter upp sig från en kompaktkamera kan det vara en annan sak. Då kommer man inte att lida lika mycket av E-PL1:s långsamma AF.
 

drejjan

Aktiv medlem
Adobe säljer Lightroom 3 med 50% rabatt på deras svenska sida fram till 5 februari, 1400:- ink. moms, ett kap. Blev glad då jag gick in för att köpa mitt ex :)
 

C.Pettersson

Aktiv medlem
Adobe säljer Lightroom 3 med 50% rabatt på deras svenska sida fram till 5 februari, 1400:- ink. moms, ett kap. Blev glad då jag gick in för att köpa mitt ex :)
Blir att handla!
Vilket är det bästa sättet att köpa det på, kartong eller nedladdning?
Om man behöver ladda in programmet igen av ngn anledning går det om man har nedladdningsalternativet?

//Christian
 

drejjan

Aktiv medlem
Blir att handla!
Vilket är det bästa sättet att köpa det på, kartong eller nedladdning?
Om man behöver ladda in programmet igen av ngn anledning går det om man har nedladdningsalternativet?

//Christian
Jag köpte via nedladdning så att jag fick det med en gång. Annars får du väl seriekoden endast på kartong, och då måste du ju vänta. Ladda ner programmet kan du göra när du vill.. Seriekoden får du då både när betalningen gått igenom och via mail så den har du hela tiden :)
 

DavidBerg

Aktiv medlem
Blir att handla!
Vilket är det bästa sättet att köpa det på, kartong eller nedladdning?
Om man behöver ladda in programmet igen av ngn anledning går det om man har nedladdningsalternativet?

//Christian
Tänk bara på att det finns BETA-versioner av LR4 ute nu. Gissar att den färdiga versionen släpps inom några månader. Det kan ju iofs ändå vara fördelaktigt att skaffa LR3 billigt och sen uppgradera. Eller nöja sig med LR3.
 

drejjan

Aktiv medlem
Tänk bara på att det finns BETA-versioner av LR4 ute nu. Gissar att den färdiga versionen släpps inom några månader. Det kan ju iofs ändå vara fördelaktigt att skaffa LR3 billigt och sen uppgradera. Eller nöja sig med LR3.
Jag vet inte vad det kostar att uppdatera men priset bör ju inte bli fruktansvärt mycket högre, inte mer än några hundringar iaf, och det är det ju värt. Rabatten är säkert pga. LR 4.
 

Blundie

Aktiv medlem
Jag vet inte vad det kostar att uppdatera men priset bör ju inte bli fruktansvärt mycket högre, inte mer än några hundringar iaf, och det är det ju värt. Rabatten är säkert pga. LR 4.
Tror det kostar lite mer än några hundra att uppgradera är jag rädd. Skulle tippa på 30-35% av nypris. (Vilket är priset för en uppgradering av PS från CS4 till CS5). LR3 kostade väl 3200 kr i runda slängar inkl. moms så det borde bli dryga tusenlappen. :)
 

drejjan

Aktiv medlem
Tror det kostar lite mer än några hundra att uppgradera är jag rädd. Skulle tippa på 30-35% av nypris. (Vilket är priset för en uppgradering av PS från CS4 till CS5). LR3 kostade väl 3200 kr i runda slängar inkl. moms så det borde bli dryga tusenlappen. :)
1400 + 1000 blir ju ändå billigare än nypris så det är ju lugnt :)
 

Hansanders

Aktiv medlem
Reflexskärm till vrakpris

Hos Mekonomen finns ett vindruteskydd som är reflekterande på ena sida, väger "ingenting" storlek 70x150cm kostar 35:-
Art.nr 40-1710189
 
ANNONS