Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Dagens REA-tips (inga kommentarer till tipsen i tråden)

Produkter
(logga in för att koppla)

cls

Aktiv medlem
Jag vet inte om det riktigt platsar under reatips, men för den som eventuellt funderar på att köpa Reikan Focal kan det vara vettigt att köpa den via:

http://www.reikan.co.uk/focal/mbp45/

Vid köp via den sidan kostar plus- och proversionerna 40% mindre än annars.

Jag har ingen aning om hur länge det kommer att gälla, men i eftermiddags funkade det finfint att köpa den vägen.
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Någon som är påväg till Canada innan 21 november kanske är intresserad av rabatten på:

Tokina AF 16-28mm f/2.8 Pro FX SD IF Wide Angle Zoom Lens for Nikon/Canon

Den ligger just nu på: $813 inkl. moms, ca. 5460 SEK via Vistek.ca, de skeppar inte till EU så det måste ske på plats. Utifall någon vore över eller var påväg.

Ett rätt bra pris om jag förstått det korrekt, ligger väl på närmare 9000 SEK i Sverige.
Så 813 CAD är inkl HST (Ontario mm)?

Det var bättre med skatterna förr. Bodde i Nova Scotia och GST (federal skatt) fanns inte. Beställde man från Ontario kunde säljaren inte ta ut någon moms (PST - provincial sales tax) då jag inte bodde där. Posten var federal och kunde inte ta ut PST. Så det blev momsfritt.

Sedan då NAFTA kom till så var alla varor tillverkade i USA tullfria och posten kunde inte ta ut PST. Köpte man en kamera från Japan och Kodak film (USA) blev allt ofta tull och skattefritt. Kom det däremot med DHL då blev det skatt (ingen federal myndighet).
 

Hobbes73

Aktiv medlem
Så 813 CAD är inkl HST (Ontario mm)?

Det var bättre med skatterna förr. Bodde i Nova Scotia och GST (federal skatt) fanns inte. Beställde man från Ontario kunde säljaren inte ta ut någon moms (PST - provincial sales tax) då jag inte bodde där. Posten var federal och kunde inte ta ut PST. Så det blev momsfritt.

Sedan då NAFTA kom till så var alla varor tillverkade i USA tullfria och posten kunde inte ta ut PST. Köpte man en kamera från Japan och Kodak film (USA) blev allt ofta tull och skattefritt. Kom det däremot med DHL då blev det skatt (ingen federal myndighet).
I Alberta betalar vi bara GST, då de betalat tillbaka skulden och PST avskaffades. Sedan sänktes i två omgångar från 7% ner till nuvarande 5%.

Har beställt från USA och betalar enbart 5% skatt in till Alberta. Stämmer med DHL förresten, beställde via Amazon.com och då betalade jag skatten.

Tänkte att många reser och kanske var intresserade.
 

Smirre

Aktiv medlem
Jag vet inte om det riktigt platsar under reatips, men för den som eventuellt funderar på att köpa Reikan Focal kan det vara vettigt att köpa den via:

http://www.reikan.co.uk/focal/mbp45/

Vid köp via den sidan kostar plus- och proversionerna 40% mindre än annars.

Jag har ingen aning om hur länge det kommer att gälla, men i eftermiddags funkade det finfint att köpa den vägen.
Tack för tipset, länken fungerar fortfarande
 

Mercafreak

Avslutat medlemskap
10% på redan prismatchade priser på MediaMarkt St Bernstorp.

Gäller Canons samtliga optiker samt 5D II och 7D.. Bar in å handla.... :)
 

Skrotografen

Avslutat medlemskap
Visserligen kör jag Nikon, men jag vill ändå rekommendera Canon EOS 5D MK2 som scandinavianphoto och Cyberphoto säljer under 15.000:- just nu. Det är en rejält byggd kamera som fortfarande ger mycket bra bilder och dessutom är rejält byggd med inre hus av metallegering. Den här kameran kommer att försvinna ur produktion under hösten (ersätts av EOS 6D som inte är lika rejält byggd). Så dom som har ett slitet 5D MK2 hus och gillar kameran, passa på.........................................
 

The Postman

Avslutat medlemskap
Visserligen kör jag Nikon, men jag vill ändå rekommendera Canon EOS 5D MK2 som scandinavianphoto och Cyberphoto säljer under 15.000:- just nu. Det är en rejält byggd kamera som fortfarande ger mycket bra bilder och dessutom är rejält byggd med inre hus av metallegering. Den här kameran kommer att försvinna ur produktion under hösten (ersätts av EOS 6D som inte är lika rejält byggd). Så dom som har ett slitet 5D MK2 hus och gillar kameran, passa på.........................................
Så sant som det är sagt! Jag köpte för 13990:- för ett tag sedan, så billigt så att jag köpte 2 st så nu klarar jag mig flera år framåt....

Har inte så stort behöv av förbättringarna i MK3 och behöver två hus mer i fall någon undrar.. :)

Underbar kamera så köp så länge den finns kvar!

/Anders
 
ANNONS