Annons

Photoshop CC endast som prenumeration

Produkter
(logga in för att koppla)

paco

Aktiv medlem
Drygt hundring i månaden för valfritt program nu, om man har CS3 eller senare nyckel, första året tror jag. Premiere Pro och AE får det bli snart. Avvaktar lite o ser vad som händer närmast.
 

afe

Aktiv medlem
Månadskostnaden för det kompletta paketet har sänkts med en 50-lapp nu (från 566:- till 516:- per månad). Fortfarande inte jättebilligt, men ändå :)
 

alfin

Aktiv medlem
212,79 kr/mån för hela paketet första året (tom 31/7) om man redan har CS6. Det är ett riktigt bra lockpris!
 

Curt L

Aktiv medlem
Trevligt och juste av Adobe att även befintliga kunder automatiskt får ta del av det lägre priset!

"Hej Curt Leidig!
Vi är glada över att meddela dig att priset (plus moms) för ditt medlemskap sänks från 17 juni 2013. Du behöver inte göra någonting. På din nästa faktura visas automatiskt det nya, lägre priset som debiteras ditt kreditkort. Den uppdaterade prisinformationen för ditt avtal finns på avtalssidan för Creative Cloud. Om du har några frågor kan du kontakta vår kundsupport."
 

Lars Johnsson

Aktiv medlem
212,79 kr/mån för hela paketet första året (tom 31/7) om man redan har CS6. Det är ett riktigt bra lockpris!
Det tråkiga är att det är ett lockpris som du skriver. Vill man fortsätta ha det efter 12 månader kostar det kanske 300, 500, 700 eller 1000 kr i månaden.....................
 

afe

Aktiv medlem
Det kostar 516:- per månad när de tolv månaderna gått. Varifrån fick du dina siffror?
 

alfin

Aktiv medlem
Det tråkiga är att det är ett lockpris som du skriver. Vill man fortsätta ha det efter 12 månader kostar det kanske 300, 500, 700 eller 1000 kr i månaden.....................
Fast det vet du ju heller inte om något annat som du tvingas betala per månad typ hyra, brf-avgift, kabel-tv avgift, mobiltelefon etc.

Med tanke på att svenska folket i genomsnitt är fattiglappar utan eget kapital, som föredrar att handla det mesta på avbetalning eller låna till köp av olika prylar, så borde Adobes modell tilltala flertalet.

För dem av oss som föredrar att köpa kontant är det naturligtvis en nackdel att tvingas hyra programmen.
 

Lars Johnsson

Aktiv medlem
Fast det vet du ju heller inte om något annat som du tvingas betala per månad typ hyra, brf-avgift, kabel-tv avgift, mobiltelefon etc.

Med tanke på att svenska folket i genomsnitt är fattiglappar utan eget kapital, som föredrar att handla det mesta på avbetalning eller låna till köp av olika prylar, så borde Adobes modell tilltala flertalet.

För dem av oss som föredrar att köpa kontant är det naturligtvis en nackdel att tvingas hyra programmen.
Men alla dessa saker du skriver tvingas man ju inte att betala per månad. En del har alternativ precis som många vill att Adobe också ska ha.
 

alfin

Aktiv medlem
Men alla dessa saker du skriver tvingas man ju inte att betala per månad. En del har alternativ precis som många vill att Adobe också ska ha.
Det är väl klart att du tvingas betala för att ha någonstans att bo, för att kunna titta på tv, tala i telefon och surfa på internet. Eller hur lyckas du undkomma det? I vissa fall är betalningsintervallerna längre, men på samma sätt tvingas du nu betala per månad för att använda Adobes programvaror. Alternativet är typ Gimp eller andra lösningar som var och en får betrakta som likvärdiga. You get what you pay for, as they say!
 

Choke

Aktiv medlem
Det kostar 516:- per månad när de tolv månaderna gått. Varifrån fick du dina siffror?
516 kr är väl för hela sviten? 114 kr idag för endast Photoshop. Klart det kan bli ett annat pris nästa år, men som sagt man vet inget om framtiden.
Adobe har i alla fall under sista året sänkt priset rejält på Lightroom, kanske på grund av kritik man fått.

Finns för och nackdelar med allt

/ Choke
 

Lars Johnsson

Aktiv medlem
Det är väl klart att du tvingas betala för att ha någonstans att bo, för att kunna titta på tv, tala i telefon och surfa på internet. Eller hur lyckas du undkomma det? I vissa fall är betalningsintervallerna längre, men på samma sätt tvingas du nu betala per månad för att använda Adobes programvaror. Alternativet är typ Gimp eller andra lösningar som var och en får betrakta som likvärdiga. You get what you pay for, as they say!
Bostaden väljer jag om jag vill hyra per månad precis som Adobe sviten. Men jag kan även köpa en bostad och därmed slippa betala hyra varje månad. Precis som många vill ha det med Adobes svit. Valfritt mellan hyra eller köp.
 

atotowi

Aktiv medlem
Bostaden väljer jag om jag vill hyra per månad precis som Adobe sviten. Men jag kan även köpa en bostad och därmed slippa betala hyra varje månad. Precis som många vill ha det med Adobes svit. Valfritt mellan hyra eller köp.
Fast - man kan sällan välja om man vill hyra eller köpa en specifik bostad. Så antingen hyr man en eller köper en annan.
Så om du inte vill hyra av Adobe får du köpa en annan programvara.
Det är inte precis samma programvara men inte heller bostäderna är exakt samma.
Men i båda fallen kan de uppfylla de grundläggande behoven.
 

BempaS

Aktiv medlem
?

Ni som går från CS 6 till CC, har ni avinstallerat CS 6 först innan ni lagt in CC? Finns det nåt behov att ha kvar de äldre versionerna? Och Bridge, bara att avinstallerat också? Som det är nu så har jag redan lite oreda med två Bridge cache mappar från både CS5 och CS6 och tror att båda har används när jag kört CS6 då det är massa GB upptagna i Bridgecachemappen som hör till CS5.
 

skog1s

Aktiv medlem
Ni som går från CS 6 till CC, har ni avinstallerat CS 6 först innan ni lagt in CC? Finns det nåt behov att ha kvar de äldre versionerna? Och Bridge, bara att avinstallerat också? Som det är nu så har jag redan lite oreda med två Bridge cache mappar från både CS5 och CS6 och tror att båda har används när jag kört CS6 då det är massa GB upptagna i Bridgecachemappen som hör till CS5.
Nej du behöver inte avinstallera CS 6 innan du lägger in CC.
 

David F Stop

Aktiv medlem
Perspektiv

Direkt jag fick veta att man kunde betala 212 sek i månaden för bara Photoshop slog jag till. Det är ju nästan gratis.
Om man sätta det i perspective så är det samma pris som att köpa en rulle Fujifilm Velvia och bara framkalla 10 bilder!
 
ANNONS