Annons

Hjälp med prisättning

Produkter
(logga in för att koppla)

sammi84

Ny medlem
Behöver lite hjälp med att prissätta vår kamerautrustning. Vet inte riktigt om det är rätt kategori för min fråga men gör ett försök här.

Det gäller 1st kamerahus Canon Eos 600D (inköpt begagnad 2014)
1st kamerahus Canon Eos 450D (inköpt 2008)
1st objektiv Canon EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 IS (kitobjektiv som följde med 450D)
1st objektiv Canon EF-S 55-250mm 1: 4-5.6 (köpt begagnat)
1st objektiv Tokina AT-X PRO Macro 100 F2.8 D (följde med 600D)
1st laddare till 450D (ORIGINAL)
1st laddare till 600D (EJ original)
1st kameraväska
1st Hoya HMC-filter Close up +4
1st Hoya HMC-filter Close up +2
1st motljusskydd Phottix ET-60 for Canon

Eos 450 kan ibland avtryckaren bråka lite på, så man får trycka ner den igen för att ta en bild.
Eos 600 bråkar P-läget på, där slutaren verkar haka upp sig och inställningarna ibland bli knasigt.
De andra inställningarna har vi inte haft några problem med, men vi är inte heller särskilt bevandrade i det tekniska eller så.
 

larjo

Aktiv medlem
De här grejerna är nog inte så åtråvärda.
Om du har tur, kanske 1000:- för alltsammans.
Nu var du lite väl snål...
Det som är mest värt ät Tokinan. Den får du 2-3000 för beroende på efterfrågan. Finns en för 2500 här på fotosidan. Resten är tyvärr svårsålt.
450D är för gammal. 600D med kitobjektiven + laddaren o väska max 1500. close-up filterna en hundring styck.
 

rronnbac

Aktiv medlem
Sälj Tokina-objektivet separat och de andra två i ett paket för 2450:-

Med en välskriven säljtext får du det.
 

sammi84

Ny medlem
Tack så mycket för era svar! Hade hoppats på drygt 3000 kr, vilket verkar vara genomförbart. Ska be frugan slänga ihop en trevlig blocketannons och hoppas på det bästa.
 

hbengtsson

Aktiv medlem
Eos 450 kan ibland avtryckaren bråka lite på, så man får trycka ner den igen för att ta en bild.

Eos 600 bråkar P-läget på, där slutaren verkar haka upp sig och inställningarna ibland bli knasigt.
.
När det gäller kamerahusen så är det väl främst de här två meningarna som de flesta hakar upp sig på och lär göra dom mycket svårsålda. Modellerna i sig är det inget fel på, trots åldern.
 

sammi84

Ny medlem
Förstår att det kan minska intresset men samtidigt så tänker jag, iaf när det kommer till 600D, så känns det som att det går att fixa. Det är bara en gissning dock, har ingen aning.
Men nu när vi är inne på det så kanske jag kan fråga om vårt fel är något känt fel. Kan inte själv hitta någon vettig information. Problemet är att på P-läget så stänger sig slutaren först efter drygt 30 sekunder, ibland längre, vilket medför att det bara blir helt vitt. Men alla andra lägen funkar felfritt. Har testat med att fabriksåterställa men inget händer. Har tänkt att kanske uppdatera mjukvaran, men det är inget jag gjort tidigare så det har inte blivit av.
 

nivas

Aktiv medlem
Kitobjektiven är nog också säljbara, framförallt telezoomen kan man få en del pengar för.
Tips att lägga ut resten på Tradera så får du exakt det som marknaden tycker att det är värt!
 

Fredrik AVT

Aktiv medlem
Förstår att det kan minska intresset men samtidigt så tänker jag, iaf när det kommer till 600D, så känns det som att det går att fixa. Det är bara en gissning dock, har ingen aning.
Men nu när vi är inne på det så kanske jag kan fråga om vårt fel är något känt fel. Kan inte själv hitta någon vettig information. Problemet är att på P-läget så stänger sig slutaren först efter drygt 30 sekunder, ibland längre, vilket medför att det bara blir helt vitt. Men alla andra lägen funkar felfritt. Har testat med att fabriksåterställa men inget händer. Har tänkt att kanske uppdatera mjukvaran, men det är inget jag gjort tidigare så det har inte blivit av.
Det är inte lönt att felsöka eller reparera 600D då bara felsökningsavgiften kostar lika mycket som kamerans värde.
450D osäljbar
600D kanske 800kr (svårbedömt då många avancerade fotografer aldrig kör i P läge, men de köper inte en beg 600D)
18-55 ca 500kr
55-250 ca 1000kr
Tokina 100 makro ca 2000kr
 
ANNONS