Annons

Fungerar ljusmätning med M6:a med LEICA 35mm f/2.8 SUMMARON?

Produkter
(logga in för att koppla)

enamel

Ny medlem
Hej!

Jag är i köpartagen gällande en prisvärd 35mm:a till min M6:a, och har fastnat för 35mm f/2.8 Summaron, det är något i dess karaktär som jag gillar skarpt och kan leva med 2.8 då jag har ett ljusstark 50mm.

Men jag blir inte riktigt klok på Ken Rockwells artikel gällande Summaronen när det kommer till ljusmätning ( jag är tyvärr en sån färsking som gärna mäter ljuset än så länge...) Fungerar den vanliga M6:ans (dvs ej TTL) inbygda ljusmätare med summaronen? I artikeln låter det som att det skall fungera med alla TTL-Leicor, och visst är det så att vanliga Leica M6 egentligen också är en TTL-kamera, bara att den ej har TTL-blixtsynk, eller har jag fått något om bakfoten? Mycket tacksam om någon har bra koll på detta!
 

markbe

Avslutat medlemskap
Det ska inte vara några problem. Har använt samma kombination själv. Precis som du skriver är det TTL-mätning på vanliga M6:an också, och att TTL i M6 TTL hänvisar till dess blixtljusmätning.
 

enamel

Ny medlem
Det ska inte vara några problem. Har använt samma kombination själv. Precis som du skriver är det TTL-mätning på vanliga M6:an också, och att TTL i M6 TTL hänvisar till dess blixtljusmätning.
Tack för svar, då kan jag känna mig lugn! Var du nöjd med Summaron:en?
 
ANNONS