Annons

Fujifilm FinePix HS20 EXR

Produkter
(logga in för att koppla)

Mamarazzi_73

Avslutat medlemskap
Hej!
Vill börja med att nämna att denna kamera är jätte bra!
Men... Har börjat fundera på att ev. byta till en Canon eller Nikon. Jag är endast en hobby fotograf som älskar macro men vill utveckla mitt fotande av natur och porträtt. Min fråga är nu om vilken systemkamera är motsvarigheten till min Fuji? Jag vill kunna zooma ung som idag, alltså x30 Jag vill kunna använda displayen när jag fotar, inte titthålet. Vill även att skärmen ska kunna tiltas. Dessa önskemål har jag pga min sjukdom som gör det svårt att hålla kameran annars. Det behöver inte vara en värstingkamera så sett, men ändå bra. Vad måste jag köpa för att uppnå dessa önskemål, finns det en kamera med dessa funktioner på eller är det flera objektiv m.m som måste införskaffas i tillägg till kamerahus... Skulle bli väldigt glad om någon kunde hjälpa mig.
Tack på förhand :)

Länk till kameran jag har idag.

http://www.fujifilm.com/support/digital_cameras/specifications/s/finepix_hs20exr/
 

JOLidman

Aktiv medlem
Jag vill kunna zooma ung som idag, alltså x30 Jag vill kunna använda displayen när jag fotar, inte titthålet. Vill även att skärmen ska kunna tiltas.

Vad jag förstår är det en "tillbar skärm" du saknar. Ska du sedan ha en Nikon eller Canon så har dessa inget objektiv som klarar av ditt zoomomfång utan du får dela upp det på flera objektiv.

Däremot finns Fujifilm X-S1 Fujifilm X-S1 REA! (Ord.pris 4990kr rea 4399kr) och den har vad du söker efter. Finns på Cyberphoto REA! Ord.pris 4990kr rea 4399kr

Sedan kan du ju fundera på om CP rear denna för att det kommer en uppdaterad, jämför X10 och X20.

Fujifilm X-S1

Fujifilm blandar i X-S1 den avancerade sensorn i Fujifilm X10 med lång zoom och avancerade funktioner. Brännvidd motsvarande 24-624mm imponerar. Kameran har givetvis optisk stabilisering, manuella kontroller och HD-film. Allt detta i ett skal av metall och gummi, vilket ger en riktigt gedigen känsla. Optiken är relativt ljusstark för en långzoomare, bländare 2,8 i vidvinkel-läget och 5,6 i max tele.

-12 Mpixel EXR CMOS sensor
-26 x optisk manuell zoom (motsvarande 24-624mm)
-Optisk bildstabilisering
-HD-film 1920x1080 i 30fps med stereoljud och manuell optisk zoom
-360°, 180° samt 120° panorama funktion
-1 cm SuperMacro
-3,5mm ingång för extern mikrofon
 

Mamarazzi_73

Avslutat medlemskap
Tack!

Jag vill kunna zooma ung som idag, alltså x30 Jag vill kunna använda displayen när jag fotar, inte titthålet. Vill även att skärmen ska kunna tiltas.

Vad jag förstår är det en "tillbar skärm" du saknar. Ska du sedan ha en Nikon eller Canon så har dessa inget objektiv som klarar av ditt zoomomfång utan du får dela upp det på flera objektiv.

Däremot finns Fujifilm X-S1 Fujifilm X-S1 REA! (Ord.pris 4990kr rea 4399kr) och den har vad du söker efter. Finns på Cyberphoto REA! Ord.pris 4990kr rea 4399kr

Sedan kan du ju fundera på om CP rear denna för att det kommer en uppdaterad, jämför X10 och X20.

Fujifilm X-S1

Fujifilm blandar i X-S1 den avancerade sensorn i Fujifilm X10 med lång zoom och avancerade funktioner. Brännvidd motsvarande 24-624mm imponerar. Kameran har givetvis optisk stabilisering, manuella kontroller och HD-film. Allt detta i ett skal av metall och gummi, vilket ger en riktigt gedigen känsla. Optiken är relativt ljusstark för en långzoomare, bländare 2,8 i vidvinkel-läget och 5,6 i max tele.

-12 Mpixel EXR CMOS sensor
-26 x optisk manuell zoom (motsvarande 24-624mm)
-Optisk bildstabilisering
-HD-film 1920x1080 i 30fps med stereoljud och manuell optisk zoom
-360°, 180° samt 120° panorama funktion
-1 cm SuperMacro
-3,5mm ingång för extern mikrofon
Tack!

Vad jag förstår så borde jag håla mig till fujifilms kameror ;) Vettigt pris och riktigt bra är dom också. För om jag nu skulle byta till en Canon el Nikon så blir det ju riktigt dyrt med diverse objektiv m.m och det vet jag inte om jag är redo för än i alla fall.. Har ju en riktigt bra zoom och min kära tiltbara display och det vill jag inte släppa. Ska kolla in S-X1, kanske det blir min nästa... Stort tack för din hjälp!
 

JOLidman

Aktiv medlem
Tack!

Vad jag förstår så borde jag håla mig till fujifilms kameror ;) Vettigt pris och riktigt bra är dom också. För om jag nu skulle byta till en Canon el Nikon så blir det ju riktigt dyrt med diverse objektiv m.m och det vet jag inte om jag är redo för än i alla fall.. Har ju en riktigt bra zoom och min kära tiltbara display och det vill jag inte släppa. Ska kolla in S-X1, kanske det blir min nästa... Stort tack för din hjälp!
Det är ju alltid roligt med nya prylar men egentligen vore det bättre att behålla sin kamera som är tillräckligt bra och öva på att bli en bättre fotograf.

Jag vet själv hur det är när det släpps en ny pryl som jag måste ha, trots att jag före släppet inte hade en aning om att behovet fanns.

Det är på oss utvecklarna lever ;-)
 
ANNONS